Bonnie 20

Volgens de specs kun je ook met een Speed6/700 met 8 cellen vliegen.
Denk dat het vliegklaar gewicht ongeveer 1700gr is.

Nog even deze voor de liefhebbers.
bonnie7.jpg

De cellen zijn Sanyo 3.300, dus redelijk (?) zwaar. Hoeveel Ampere zou deze HP 270 met 6 windingen dan trekken?

Is het wisselen van het accupack mogelijk zonder de vleugel af te nemen?

Jos

Ja, voor het verwisselen van de accu moet je de vleugel demonteren.
Een van de nadelen van een GFK romp. hoe meer gaten, hoe zwakker de constructie.

Maar een accu schroevendraaier doet wonderen, maar ook met een gewone schroendraaier ben in binnen 1 minuutje weer vlieg klaar.

@ Eric

Ik zou graag in het programma van W. Geck ( http://www.geck-elektroantrieb.de/ ) berekenen welke schroef ik nodig heb met een HP270/6 en 8 x 3.300 cellen. Daarom heb ik nodig:
1. span
2. koorden
3. gewicht zonder motor en cellen (wel met de rest er in zoals servo's e.d.)

Dan kan ik eens kijken of dat lukt in deze combinatie en hoeveel vliegtijd ik heb. Een vliegtijd van 7 à 10 minuten lijken mij toch het minimum. Misschien moet ik wel een reductie gebruiken maar die heb ik nog liggen.

Groetjes,

Jos

Jos,

Ben helaas weer op het werk, kan dus niets meten voor je.
Maar als ik het amerikaase test raport lees, staan daar deze gegevens.

Length: 38 in.
Wingspan: 55 in.
Wing Area: 422 sq. in.
Wing Loading: 20.5 oz./sq. ft.
Weight: 3.75 lb. (met AXI 2820/10 en 8 cell 1700 mAh NiMH)

Met een beetje rekenwerk moet je daar je gegevens uit kunnen halen.

Misschien een beetje dom van mij maar kan iemand mij zeggen wat '422 sq. in.' is vierkante decimeter?

Ik heb op internet gezocht maar geen site gevonden waar ik kan omzetten. Weet iemand zo'n site?

Alvast bedankt,

Jos

Bijna vergeten,

afgelopen weekend weer gevolgen met Bonnie. Gaat erg soepel. Vliegt mooi en strak (is zo verre als dat mogelijk is mijn mijn vlieg kunsten)

Power genoeg en zelfs met wind geen centje pijn. Prima op koers te houden.

*grins*

Vandaag mensen laten blozen...... met een 10x6 voorop de Bonnie.
Gewoon recht omhoog ;)

"daar zit best wel power in, in zo'n electro kistje...."

Helaas, Bonnie is niet meer.

Ze mist een groot stuk van haar vleugel. Een defecte servo is helaas de oorzaak van de crash (potmeter defect, hierdoor vol uitslag op de servo)

Het was een mooie (en korte) tolvlucht voor dat zij op geheel niet gewenste manier de grond weer aanraakte.

Of een nieuwe kopen of mallen maken.... that is the question.

Zonde, is allen 1 vleugelhelft kapot?dan zou ik mallen maken en gewoon 1 nieuwe vleugel helft maken......maar als hij meer kwijt is ,tja

:D wel jammer eric maar wees blij dat je ze hebt doen :oops: :oops: :oops: :oops:
maar wel jammer ik denk toch er maar weer een vleugel bij bouwen????
trouwens wat voor een servo was het ????
groeten wiebe

Het was een:

03114351_kl.jpg

Dymond D 250 BX Micro-Servo (MG).

Ja, een nieuwe vleugel kan ik wel maken, maar dat kost weer een boel tijd. Nou ja, boel meer tijd dan ik eigenlijk heb. En voor €99,- heb ik een nieuwe vleugel en een heleboel nieuwe onderdelen op voorrraad.....

Denk dat ik binnenkort maar weer eens een dag vrij neem om een dagje Hamburg te doen, misschien haal ik er wel twee meteen. ;)

gelukkig ga je door eric
maar nu wat anders hoelang kon je ongeveer vliegen op een accu ?
en was het een nieuwe servo??
ik weet wel dat een hs 81 na een lange tijd werken er mee op houd omdat de koolborstels op zijn .
ligt er wel aan hoe sterk hij word belast .
groeten wiebe

De vliegduur was sterk afhankelijk van de gekozen prop.

Met een 8x6 was het ongeveer 10-12 minuten, met een 10x6 hield het op bij 6-7 minuten. Maar dan wel recht omhoog....

Met een 8x6 was het een mooie trainer, met een 10x6 een superkist!!

Ja, het was een nieuwe. Maar schijnbaar een zwakke broeder. Heb er nog 9 van in gebruik, heb daar geen problemen. Deze gaf soms een tikje in het midden, dacht dat het wel meeviel. Wijze les voor de volgende keer, bij twijfel, servo vervangen.

Natuurlijk ga ik door, 'tis gewoon te leuk vliegen.

Heb een "booster" (nood accu voor autos) 2de hands gekocht, daar zit een 17Ah accu in. Hoeft mijn motorkap van de auto niet meer open.

Hallo,

na al de lovende woorden over de Bonnie heb ik er ook een gekocht. De HP 270 met reductie weegt echter veel te zwaar voor dit toestel (meer dan 300 gram) Daarom heb ik een AXI 2820/10 besteld. Volgens de test zal dat wel heel wat beter gaan dan met de HP (lichter en ook krachtiger).
De bouwdoos ziet er keurig uit en is eenvoudig te bouwen. Later volgt meer over deze Bonnie

Jos

En ineens zag ik het ......
Dit model heeft een sprekende gelijkenis met de Cherie van WIK uit de jaren '70. Vloog prima met een 2,5 - 3,5 cc en 3 kanalen. Is nog verder ontwikkeld tot een Diabolo -tot 5 cc- schouderdekker met aillerons.

Back