Boom Strike met easy star!

Beste mensen,

Daarnet even met m'n easy star gevlogen en de zon scheen fel in mijn ogen. Daardoor had ik slecht zicht en vloog zo de boom in! Ik dacht: huh??? waar is ie nou??? :lol: Nu is hij er weer uit en heeft nog goed gevlogen enkel een paar putjes in de rechter vleugelhelft. Wie heeft mij nagedaan of het het ook eens proberen?? Niet met dure kisten he! Die houden het niet. Epp houdt letterlijk alles!

gr,

niels

hehe :wink:
ik heb het ook eens een keer gehad met me space scooter :p verkeert inschatten van diepte zicht :?
vloog tegen een dikke tak, bakkie viel in een sloot, gelukkig dat er geen water in stond :P vliegtuigje trug opgepakt en weggegooit en trug vliegen maar met die handel :lol: toen vloog ik nog met Nihm :P zware bak was het toen!

Vorig jaar gehad met mijn Robbe Ranger. Schatte ook de afstand tot de bomenrij verkeerd in door de toenemende zwakke wind. Harde klap. Master airscrew carbon klapprop in stukken. Flinke beschadigingen in het styropor.

Ik heb niet meer geprobeerd om te vliegen, maar met een andere prop had het zeker gelukt.

Komt bekend voor.
Toestel in de boom.
Piloot in de boom.
Piloot uit de boom in de struiken, toestel nog steeds in de boom.
Piloot in de boom.
Piloot weer uit de boom met een flink stuk boom.
Toestel nog steeds in de boom.
Piloot weer in de boom.
Piloot weer uit de boom, met nog meer boom en toestel.
Piloot licht gewond, toestel niet.

Ik vermijd nu de bomen een beetje

Overmoed zei:
Komt bekend voor.
Toestel in de boom.
Piloot in de boom.
Piloot uit de boom in de struiken, toestel nog steeds in de boom.
Piloot in de boom.
Piloot weer uit de boom met een flink stuk boom.
Toestel nog steeds in de boom.
Piloot weer in de boom.
Piloot weer uit de boom, met nog meer boom en toestel.
Piloot licht gewond, toestel niet.

Ik vermijd nu de bomen een beetje

Dat is dus letterlijk gebeurd!

Het was niet op de club, dus waren er een paar omstanders die een jongetje van een jaar of 11, 12 hebben gebeld die kon boom klimmen. Ik ging er niet in voor het geval hij eruit viel en ik gas moest geven om niet in de sloot te komen :wink: Nee da's flauw, ik kan niet boom klimmen :oops: We moesten eerst takken gooien en toen begon het verhaaltje zoals hierboven: Er kwamen meer takken naar beneden dan er gegooid werden en mijn vader kon er niet bij :? Toen kwam die jongen en die ging op iemand zijn schouders staan om bij de eerste takken te komen; paar schramen op de onderlegger :lol: en toen hij aan de takken ging slingeren kwamen er een paar takken, mensen en een vliegtuig uit!

gr,

niels

Bij ons op het veld hebben we al een paar easy's in de bomen gehad.
Ekle keer nog eruit gekregen met vishengels of lange stokken.

Ook vliegt er nog een skyflex rond die zich op een vreemde manier aangetrokken voelt tot bomen. Gelukkig klimt het beestje niet zo goed, dus kunnen we er elke keer redelijk makelijk bij.

Een Fourstar fourty lag eens in een boom. Ze stonden met een deken klaar om hem op te vangen terwijl iemand hen uit de boom schudde.
En natuurlijk, het leek wel zo'n oude zwart wit film. Waar komt dat ding neer...

Precies naast die deken dus...
Schade was reparabel, en hij vliegt ook al weer rond...

3 weken geleden nog met de calmoto sports in een heeeeeeeele hoge boom gevogen, je weet wel zo'n denneboom met alleen bovenin wat takken.

Met dank aan een boom klimmende collega vlieger, toch uit de boom gekregen.

Er is wel schade aan vleugel en romp maar wel te repareren....

Tijdje terug een kennis die een pibros-achtig model de boom in had gevlogen. Na flink schudden hing het vliegtuig nog steeds bovenin. Ik heb toen flink lopen spelen met het gas waardoor het vliegtuig uiteindelijk achteruit de boom uit viel, zich stabiliseerde en ik hem vervolgens zonder de omliggende bomen te raken 8O hem zonder schade heb geland. :D

Mark

Had zelf een bijna-boom ontmoeting tijdens mijn eerste helligzweef capriolen met mijn Nuri. Kon hem er net langs sturen.......zag echter toen pas de brede sloot die erachter lag. Plons........koppie onder, bleef daarna mooi drijven met accupack onder water. Alleen ontvanger defect, servo's mixer en accu nog in orde gelukkig.

UPDATE:

Zojuist nog even gaan vliegen. MAAR................ De ontvanger stopt ermee tijdens een aanvlucht voor de landing. De easy star kwam nog vrij netjes neer omdat ik al aan de glijvlucht begonnen was maar de ontvanger is nog steeds stuk. Ik kwam aanvliegen en wild up geven tot dat ik merkte dat niks meer reageerde. Toen plofte hij neer op het drassige veld en gleed een plas in. De onderkant was vies maar voor de rest was alles droog. DE ontvanger is dus duidelijk niet stuk gegaan van het plasje water want de binnenkant was droog en hij kwam in de plas omdat hij onbestuurbaar was!

RAAR!?!?!

Nee alles werkte niet meer! Maar ik heb hem zojuist eens stof vrij en schoongemaakt met wat contact spray en corrosie verweiderend en weet ik veel wat nog meet spray in een! Nu werkt het weer :oops: Bedankt voor het mee denken. Nu rest enkel nog de vraag of het wel betrouwbaar genoeg is om met deze ontvanger te vliegen als hij zo reageert. Ok elke ontvanger reageert zo op vuiligheid maar of het nu betrouwbaar genoeg is na het schoon maken. Ik heb wel met een schema erbij alles door gemeten en alles werkt naar behoren. Eerst maar eens alles testen of het goed werkt!

oh ja, de accu wat NIET leeg

gr,

niels

weet iemand mij dat te vertellen of hij nu nog betrouwbaar genoeg is? Ik heb er net nog mee gevlogen zonder problemen! maar of dat goed was........:oops:

Back