Heb vanmorgen voor het eerst inverted gehoverd met mijn Trex 450 XLSE. Op de sim lukt dat al heel goed, maar reality is toch anders niet? Op ca. 50m hoog 50 voor me uit kon ik hem goed in balans houden en zelfs sturen.
Alleen toen ik weer gewoon wilde vliegen leerde ik de beperkingen van de 450 kennen:
Met negatieve pitch (idle up 1) vanuit inverted vol achterover trekken (elevator) levert een vette boomstrike op.
Schade: boom, mainshaft, feathering shaft, canopy, skids, main gear, blades.
Voor diegenen die dit nog niet wisten. Volgende keer anders uit inverted (forward of sideways)
Alleen toen ik weer gewoon wilde vliegen leerde ik de beperkingen van de 450 kennen:
Met negatieve pitch (idle up 1) vanuit inverted vol achterover trekken (elevator) levert een vette boomstrike op.
Schade: boom, mainshaft, feathering shaft, canopy, skids, main gear, blades.
Voor diegenen die dit nog niet wisten. Volgende keer anders uit inverted (forward of sideways)