boot herspuiten..

hallo allemaal, ik zou graag m'n boot opnieuw spuiten dus :)
ik heb hem 2ehands gekocht vorig jaar en hij vaart goed, nu wil ik hem een mooier uiterlijk gaan geven :D
Ik ben beginnen schuren om de vorige verf eraf te krijgen, en nu blijkt dat er een stuk of 4 lagen onder zitten !!! :?
njah, moet ik nu al die lagen eraf gaan schuren tot ik op 'de bodem zit' of zou de verf genoeg dekken dat ik niet zie waar er vroeger rood zat en waar geel bv..
hier een foto van hoe het er nu voorstaat;

(ik heb nog niet alles geschuurd hoor :))
grtz

even met een doek spiritus er overheen.
als de kleuren niet gaan plakken of afgeven op de doek, dan kan je gewoon gladschuren en een vullende epoxy primer eroverheen spuiten.

ja hoor. motip / eurocol voor het betere werk. de huismerken voor de minder boeiende werken.

die primer, bedoel je dan bv G4 ofzo, dat heb ik nog staan..
ik ben een totale beginner in spuiten, dus alle tips zijn welkom :)

Probeer er op te letten dat je nieuwe primer geen problemen geeft met de oude verf. Verder is spuitplamuur goed om kleine oneffenheden te vullen. Echter randen nabewerken of putten van zeg..een kiezelsteen grote kun je wellicht beter opvullen met normale plamuur. Als je eenmaal een laag spuitplamuur hebt gespoten kun je schuren en kijken of je resultaat hebt (=vlak werk). Dit is een belangrijke stap alvorens fijn te schuren want 'grof' schuren kun je grote delen (bv romp v/d boot) vlak maken door plamuur weg te schuren. Ben je tevreden met het resultaat, dan kun je 'fijn' schuren om de schuurgroeven eruit te halen alvorens te gaan lakken.

Klopt 600 is fijn schuurpapier. Schuurpapier fijn als 600 is wat je als laatste kunt nemen om de grondverf te schuren. Als het goed is zie je dan geen krassen meer door de verf en heb je mooi eindresultaat.

Back