Boot met zenoah motor?

Ik zit er aan te denken om een boot aan te schaffen.
Een speedboot wel te verstaan, liefst met een V-romp.
Ik ben gek van bigscale auto's en mijn enigste must is dat de boot ook door een Zenoah motor word aangedreven.

Liefst een lekker grote boot, dus langer als 1 meter zoiezo.
Ik ben totaal een leek in het rc-vaartuig gebeuren, vandaar dat ik dus jullie hulp vraag.

Wie heeft er voor mij een advies?

speedboot

Lars, ik weet niet of je al eens gevaren hebt?
maar om gelijk zo'n grote boot met daarin een brandstofmotor, hoe er wel rekening mee dat het behoorlijk hard kan gaan.
het advies van mijn zijde is dan ook weet waar je aan begint.
groetjes piet

Lars, het ligt er maar helemaal aan wat je wilt/kunt/wat je portemonnee toelaat. Snelheid kost niet alleen geld, maar ook tijd, geduld, etc etc.
Een RTR boot is wel aardig maar de kwaliteit laat vaak te wensen over. Reken op ca. 1000 euro voor een goede RTR. Voor 1300-1500 kun je hem zelf bouwen met goede tot zeer goede componenten. Een goede gebruikte boot kun je vinden voor 650 tot 1200 euro.

Belangrijk is ook de lokatie om te mogen varen. Boten met benzine motoren zijn niet overal toegestaan. In Roosendaal zit een leuk clubje gasten die voor leden ook een vaarvergunning hebben (donderdag avond). Ik weet niet hoe oud je bent, maar een auto/vervoer is wel een must.

Bedankt voor de reacties!
Ik ben 23 jaar oud en in het bezit van een auto, dus vervoer is geen probleem.
Verder weet ik zeker wat het met zich meebrengt. En ben ik voorzichtig genoeg om het te proberen.
De links die marcel heeft gepost, zeker de 1e spreken mij enorm aan! Schitterende boot!
Als er iemand zoiets, in de zin van deze boot te koop heeft. Liefst 2e hands, dan zou ik graag met deze persoon in contact komen.
Is er misschien ook een bigscale boten forum ergens?

Back