Boot projekt met brushless set probleem.

• Topicstarter Topicstarter hotroad
  • Startdatum Startdatum
Ik begrijp ook helemaal dat het niet vervelend is bedoelt:D

Maar wil altijd uit vogelen of het wel kan(eigenwijs)
Heb deze boot helemaal aangepast zodat je de motor makkelijk kan verwisselen, net als mijn aandrijving.
nou zag ik vanmorgen dat ik mijn schroef wel heel diep in het water heb liggen.
Vind het toch weer een puntje om te proberen, heb hem ook gelijk iets meer koeling gegeven.
En de regelaar ook weer iets aangepast, hou jullie op de hoogte.

Oh ja, heb ook koelsetje op mijn motortje gemonteerd.
(was toch vroeg wakker):D

Dat is een feit! weet dat ik heel koppig overkom;)
Maar als iets niet kan, moet je het mogelijk maken!

HotRoad,

ik ben ook erg koppig ;)
maar de "jongens" die je hier tips geven weten echt waar ze over praten
tuurlijk moet je lekker proberen maar neem altijd de tips mee in je achterhoofd ;)

maareuuh ik heb nog geen foto's gezien. ;)

Groet Leon,

Goh, zou je niet eerst eens gaan meten? Gewoon je boot/schroef in het water houden en dan volgas geven. Waarschijnlijk zakt je accuspanning te ver in en verwacht je regelaar dat hij aan een Lipo vast zit. De spanning kan je makkelijk zelf meten met een multimeter. De stroom wordt iets moeilijker, daar kan je een shunt voor maken om dat te meten, maar je zou ook dit kunnen kopen: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing HK-010 Wattmeter & Voltage Analyzer $19.99
En laat je niets wijs maken, bv dat 2S in een boot van 1 meter niet zou kunnen. (ja je gebruikt nog NiMH): zelfs zonder een enkele watt voor de aandrijving kan je met een boot nog varen (al is een zeiltje dan wel handig...), je gaat alleen wat minder hard. Uiteindelijk is hoe hard je gaat afhankelijk van (onder andere) het geleverde vermogen, als je zorgt voor voldoende stroom, kan je ieder vermogen halen... Maar als je wilt racen tegen anderen zal je toch ongeveer uitkomen bij een setje zoals die anderen ook gebruiken. Maar het begint met het vermogen meten met verschillende props er aan.

Ongelooflijk dat je niet luistert naar de tips die je krijgt. Ik zou zeggen, ga zo door: niets ruikt zo lekker als een uitgefikte regelaar.

Ik ben nu ook bezig met een boot (Drifter MKII ruim een meter lang) maar die ga ik op 6s varen.

2S lijkt me nu niet heel erg handig voor een boot van dat formaat.

Ploaties, Hotroad, en links en gewichten en maten en nog meer ploaties willen we zien anders blijft het bijzonder vrijblijvend om een deugdelijk advies te geven...

Groeten, Jan.

@JiB,
Je hebt helemaal gelijk een 2s lipo kan best in een boot van 1mtr maar niet icm het setje wat hij gebruikt .

Uiteindelijk setje in een auto ingebouwd, zelfde probleem!

Blijkt dat het setje niet deugt:(

Of je motor is toch te heet geworden, gedemagnetiseerd en nu knalt de regelaar iedere keer in de thermische beveiliging.....
Dat kan ook nog...

Meest waarschijnlijke: je regelaar staat op 2S of 3S lipo ingesteld, je geeft gas, het voltage zakt in en de LVC van je motor zet het gas uit. Dat kan je oplossen door de handleiding van je regelaar op te zoeken, daar uit te vinden hoe je die in kan stellen op NiMH en dat dan uit te voeren. De schuld aan 'het setje' geven kan altijd nog.

Das jammer heb het setje weer gedemonteerd, heb nu weer gewoon setje geplaatst(brushes).
Eigenlijk nooit meer naar beschrijving gekeken;).
Maar heb ondertussen en andere vraag, wist niet of ik en andere topic moest aanmaken.

Ik heb mijn roertje nu direct achter mijn schroef gemonteerd, maar zag ook bij andere boten dat deze vaak net iets daarnaast is geplaatst en dan iets voor de schroef uit komt?

Krijg je dan geen problemen met de waterafschijding van je roer?

Back