boot renovatie/reparatie

Hey allemaal,

Ik ben van plan om hier een bouwverslag bij te houden van de oude boot die ik gekregen heb. Het gaat hier om een 30 jaar oude Robbe waarvan het type niet bekend is. Het uiterlijk van de boot is in slechte staat en de accu's zijn lek. Na dat ik nieuwe accu's besteld had en een stukje te hebben gevaren bleek er ook een lek in de boot te zitten. Hierdoor is de regelaar verzopen.

Ik wil in de komende weken het uiterlijk een beurt geven, de elektronica vernieuwen en proberen licht op afstand te installeren.

Foto's komen aankomend weekeinde.
Groetjes

Ik ben benieuwd. Misschien alleen nog even de moderators vragen om dit draadje te verplaatsen naar het "bouwverslagen" gedeelte? ;)

De eerste afbeelding.
De bovenkant van de.boot in huidige staat, het triplex is totaal verbogen, de Led's zijn kapot en AP het wit is vuil (niet heel goed te zien op de foto)

qubunygu.jpg

In tegendeel jullie zijn helemaal correct. De boot is echter in slechte staat en hij is wit i.p.v blauw.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

je het zal wel het bekende sprok (broos)geworden probleem zijn

abs is een mooi product voor massa productie alleen er kleeft een nadeel aan
als je het niet geregeld in een vochtige omgeving brengt dan word het broos(sprok)
en dit is niet meer omkeerbaar
de miste tik tegen het abs kan een barst laten ontstaan en dus alles behalve plezant

enige remedie is de romp als mal gebruiken en er door middel van epoxy terug een rompje van aftrekken
dit is meestal niet de bedoeling van de persoon die de boot heeft maar soms kan dit niet anders

als de romp nog in een redelijke staat is dan kan eventueel een versteviging langs de binnen kant een oplossing zijn
hier ook een epoxy laag met glasdoek in aan brengen en inderdaad dit is een vuil werkje
maar dan heb je wel weer een stevige romp
met de aandrijving moet je gaan opletten
deze boten waren vroeger gemaakt voor een 500 race motor
maar met de huidige BL motoren ga je al snel over de ontwerp snelheid heen met soms schade tot gevolg
een goeie motor voor deze boot zou de 1820/10 van robbe kunnen zijn
http://www.robbe.de/roxxy-bl-outrunner-1820-10.html
kom je in de buurt van de 19.000 rpm die de 500 speed ook haalt
dan een 30 mm propje er onder en dan vliegt die over het water
op 3S moet dit een snel boot je worden
maar het is gokken met deze motor en eventueel een jap vervanger komt goedkoper uit

gr raf

Back