boot vaart alsmaar trager

• Topicstarter Topicstarter cooper_361
  • Startdatum Startdatum
C

cooper_361

Guest
hoi ik heb een portofino 2 van graupner met een 700bb motor in voor de winter vaarde hij nog perfect en ik heb een zelfgemaakt roer opgestoken tijdens de winter en waterkoeling bijgestoken ik heb hem gisteren gaan testen maar hij vaart erg traag net in plané voor de winter vaarde hij minstens 25 km per uur waaraan kan dit liggen ik zit met een electronische snelheidsregelaar ik d8 mijn batterijen zijn kapot of plat ik heb ze de hele nacht laten opladen en deze morgen terug geprobeert maar het blijft hetzelfde ook al steek ik mijn origineel roer erop en doe het water uit de koeling verandert er niets

kan aan diverse dingen liggen... hoe is je propje? niet een stukje eraf gestoten ofzo? Komt je motor wel op toeren?

thijs44 zei:
kan aan diverse dingen liggen... hoe is je propje? niet een stukje eraf gestoten ofzo? Komt je motor wel op toeren?

m'n prop is in orde er zit een nieuwe op m'n motor klinkt inderdaad een beetje aan de lage kant aan wat kan dat liggen?

Ik denk dat je accu's kapot zijn. Als je ze leeg hebt weg gelegd gaan ze langzaam stuk. Probeer eens een nieuw pack.

Tadango zei:
Ik denk dat je accu's kapot zijn. Als je ze leeg hebt weg gelegd gaan ze langzaam stuk. Probeer eens een nieuw pack.

alle 2 de packs zijn dezelfde en blijft hetzelfde ook als ik ze verwissel en ze waren vol weggelegd hij vaart goed enz maar de motor komt gelijk niet op toeren

Motor kan ook af zijn. Water op de collector en het is ook gedaan. Kijk eens als hij draait of je veel vonken ziet bij de motor.

En dat beide accu's vol weg gelegd zijn en hetzelfde doen wil niet zeggen dat ze nog goed zijn ;) Ik heb hier ook packs liggen en dat is ook niet veel meer.

Tadango zei:
Motor kan ook af zijn. Water op de collector en het is ook gedaan. Kijk eens als hij draait of je veel vonken ziet bij de motor.

En dat beide accu's vol weg gelegd zijn en hetzelfde doen wil niet zeggen dat ze nog goed zijn ;) Ik heb hier ook packs liggen en dat is ook niet veel meer.

op m'n motor zijn vanvoor enkele roestplekjes maar geen enkel vonkje te zien enne mijn motor heeft vorige zomer 2 keer onder water gezeten maar ik heb hem uitgedroogd en heb er nog de hele zomer mee gevaren niks aan mijn motor draait perfect alleen niet genoeg toeren

Tadango zei:
k, loopt de aandrijfas goed? Geen oud vet, roest of iets anders waardoor die erg aanloopt?

ik heb vorige week mijn as vol met vet gestoken en alles uitgekuist zou het aan dat vet liggen?en m'n as loopt zoals anders volgens mij

als ja ander vet hebt gebruikt kan dat bij veel toeren meer weerstand geven. Daardoor kan hij ook niet op toeren komen misschien....

Tadango zei:
als ja ander vet hebt gebruikt kan dat bij veel toeren meer weerstand geven. Daardoor kan hij ook niet op toeren komen misschien....

keb et vet er nu uitgeblazen met de compressor ik ga hem later deze avond es gaan proberen ik laat nog iets weten

Pjoeter zei:
Mischien je borstels?[/qukzou het niet weten motor is nog nooit open geweest maar het is de eerste keer dat ik zo dik vet in m'n as spuit meestal is het vloeibaar deze keer was het meer puddingachtig het zou daaraan kunnen liggen m'n motor ga ik niet opensmijten ik ben toch een nieuwe boot aan het bouwen voor een benzinemotor in te steken

Als alles nog steeds is zoals het voorheen was en hij vaarde goed zo, houdt ik het op de accu's, kan best zijn dat ze na een paar laad/ontlaad cyclus weer beter gaan presteren... maar ja dat is even afwachten...succes

thijs44 zei:
Als alles nog steeds is zoals het voorheen was en hij vaarde goed zo, houdt ik het op de accu's, kan best zijn dat ze na een paar laad/ontlaad cyclus weer beter gaan presteren... maar ja dat is even afwachten...succes

hoe kan ik nagaan welke motor er onder zit ik schat een 700 neodym omdat ik met 9.6 volt batterijen zit maar de gewone 700 kan tot 12 volt gaan dus ik weet niet goed welke het is anders zou ik mijn 2 packs aan elkaar koppelen zodat ik veel sneller kan maar als het de 700 is verbrand ik mijn motor op de motor zelf staat er niks

geef de maten van de motor even door..

wat voor een accu lader gebruikje??
als je een snellader gebruikt komt dat mooi uit.
je accu's met een H-7 autolampje ontladen en dan weer vol proppen en dat een keer of 3 a 5 herhalen..

ik had ook accu's die helemaal ingezakt waren dus heb dat een paar keer zo gedaan en hup me accu weer op pijl.

greetz jaimy

Cooper :

een 700 Neodeem ? tot 12 Volt ?
Op zijn minst op 12 cellen zul je bedoelen !!!!!!!!!!!!!
een 700 Neo op 8 cellen is net zoiets als een Porsche met een
Kia-motor onder de kap.

Back