Bootje afbouwen, hulp gevraagd

• Topicstarter Topicstarter marvin
  • Startdatum Startdatum
M

marvin

Guest
Hoi,
Ik heb een paar jaar geleden eens een speedboot kit gekocht, een Flying Fish Boat, van Academy als ik me niet vergis.
Echter was ik toen wat jonger en was de hele beschrijfing in het japans of chinees, dus het is nooit wat geworden, op 1 accu varen na, toen ging de boot steeds dieper liggen omdat hij tussen de 2 rompen vol liep met water :roll: .

Nu is hij voor zover ik weet water dicht, maar zit ik nog met een probleem.

De aandrijving bestaat uit een messing/koper buis, waar een ijzeren staafje doorheen loopt. Tussen de stalen staaf en de messingbuis zitten 2 kunstof hoesjes die het spul waarschijnlijk moeten afsluiten.

Maar de messing buis zit niet vast geklemd in de romp van de boot, waardoor de complete as naar voor en achter kan schuifen.

Zelfs al zou ik de messing as vast zetten (geen idee hoe :| ) dan heeft het dunne stalen staafje nog altijd een beetje speling :? .

Hoe zou ik dit het best op kunnen lossen?

Ik heb er een paar fotos bij gedaan, zodat het hopellijk een beetje duidelijker word :)

als de buiten as niet vast zit is je boot 100% zeker NIET waterdicht,,

de as moet zeker vast worden gezet

dit kan je doen met stabitex

greetz jaimy

Ik had de as tijdelijk vast gezet met ductape, en de romp opnieuw gelijmt met een juiste lijm, toen ik hem toen in bad liet drijven was hij waterdicht.
Dat was ik vergeten te vertellen.

Maar wat is stabitex precies en waar kan ik het halen?

En hoe los ik dan het probleem op van de dunne as die in de buitenste pijp kan schuiven?

stabitex kan je bij de meeste modelbouwwinkels halen.

als ik het zo zie zit je buiten as los..
de kopere/messing buis

Ja dat klopt, ik zal kijken voor die lijm en hem vast lijmen.

Maar zoals ik zij, de binnenste as loopt door de koperen as en word "gelagerd" door 2 kunstof buisjes met een beetje vet eraan.
Maar die as kan dus naar voor en achter schuiven, waardoor hij onder het varen uit de motor zou kunnen schieten.

Volgens de laatste foto zit er 'n zg shaft-saver op je binnen-as , dus kan die er niet uit.
Wel is aan te bevelen op er een kunststofringetje achter te zetten ,
en de shaftsaver daar met 1mm speling tegenaan te schuiven.

Back