borging en lijmen

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door murky123, 12 aug 2009.

  1. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    plastic onderdelen van mijn auto, daar draai ik metalen schroefjes in. als dat schroefdraad nu een beetje "dol" gedraaid is, wat voor soort lijm/treadlock gebruiken jullie?
    ik wil dus aanschaffen :
    • secondelijm voor kunstof op kunstof
    • secondelijm voor kunstof / metaal
    • loctite ( blauw )
    • treadlock
    ik weet alleen niet echt welke lijmen en welke loctite. al die nummers van loctite, dat zegt me niet zoveel.

    kunnen jullie mij linkjes geven of iets dergelijks zodat ik het e.e.a. kan gaan bestellen.
     
  2. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Zoeken vanaf loctite 222: Full - Henkel
     
  3. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    Loctite 243

    Effectief op alle typen metalen draadcomponenten. Voorkomt loslopen door vibratie bij pompen of motorophanging, tandwielkasten en persen. Aanbevolen wanneer demontage met handgereedschap gewenst is voor servciedoeleinden en wanneer onderdelen verontreinigd zijn met olie. .


    zoiets misschien ?

    maar welke secondelijmen ?
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
  4. camping carl

    camping carl

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    28
    ik gebruik de loctite 243 en de bison lock bond als borgmiddel. en de ZAP CA thin CA (het roze etiket) als secondelijm.

    grtz wouter
     
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik gebruik zelf 222 en 243 (dat laatste alleen als het echt vast moet zitten. Draad in aluminium kun je hiermee nog steeds kapot draaien)
    Secondenlijm maakt niet zo heel veel uit. Ik let vooral op de dikte (dun, medium, dik) Hoe poreuzer het materiaal wat ik moet lijmen, des te dikker de lijm die ik gebruik.
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Voor borging in kunststof onderdelen gebruik ik wel eens van die teflon tape om waterleidingen af te dichten.
    Vaak is dit voldoende, werkt proper en kun je steeds weer losmaken. Ook makkelijk lapmiddeltje voor op verplaatsing.
     

Deel Deze Pagina