Borstelloos op een 1/10 auto

• Topicstarter Topicstarter Bootje Ronald
  • Startdatum Startdatum
B

Bootje Ronald

Guest
Beste allen,

Mijn vraag gaat over het gebruik van een borstelloze set voor in een Team Associated TC3 Factory Team: Heeft iemand hier ervaring mee?

Wie kan mij uitleggen hoe de cijfercombinaties bij borstelloos in elkaar steken? Ik heb redelijk wat ervaring met borstelmotoren, in borstelloos ben ik echt een nitwit :oops:

Alvast bedankt!

Groeten, LH

ronald ik zou zeggen zoek eens onder mega of axi op het internet ,
mega heeft motoren met de reeks 16-15-03 eerste 2 geeft aan dat het om een 400 model gaat de 3 de is het aantal wikkelingen
16-15-03 =3wikkelingen en 3000toeren per volt
zo heeft iedere fabrikant weer een andere combinatie
gewoon even zoeken zou ik zeggen
groeten wiebe

novak maakt onder anderen een setje voor toruingcars. :lol: wordt alleen op het moment niet meer gelecerd hoorde ik laatst ergens :?

je kan ook een hacker 1:10 setje kopen

Tekin is Borstelloze setjes aan het ontwikkelen. waarschijnlijk komen die volgend jaar zonder kinderziektes uit.

vraag het anders na bij de Importeur van Teking, RC-Pitstop www.rc-pitstop.nl

Groet Robo

Ik heb zelf een Novak Brushless set in de TA-04 gezet. Ik heb nog nooit zo'n soepele regelaar gezien, echt perfect!! Maar omdat ik hem niet in wedstrijden in mag zetten en mij het komend seizoen meer op de brandstof ga richten, verkoop ik deze weer. Mocht je belangstelling hebben, stuur mij dan een PBtje

De setjes van kontronik doen t ook erg goed, de Twist 47 in combinatie met een Beat 70 Car is echt fenomenaal..... kun je eindelijk die vervelende serpents eens voorbij gaan........Peet..........8)

@ allen:

Jullie reacties ontroeren mij... :D ...Heb ik weer ns wat huiswerk!

@ Herman te H: Je bedoelt de Novak SS5800? Die staat nog wel bij PK op de site, maar verkopen 'm liever niet. Momenteel hebben ze een scoringspercentage van 100% defecte regelaars. Blijkbaar doet de thermische beveiliging niet wat ie zou moeten doen...Dat was namelijk ook m'n 1e keus...De 1e serie schijnt wel goed te zijn...Jij mazzelaar!

@ Peet:Twist 47...Beat 70?? Vertel, vertel...I'm curious!

Is de GM Evo 1 wat? Ik wil met max 7 cellen gaan rijden (pcm).

Ik wacht weer in spanning af!

Thx, LH

Wat wil je er mee? Lang rijden of snelheid?
Indien je het laatste wilt kan je de Novak set beter over slaan.

De problemen die jij noemt zijn al een tijdje opgelost door Novak.

Roboscan zei:
Tekin is Borstelloze setjes aan het ontwikkelen. waarschijnlijk komen die volgend jaar zonder kinderziektes uit.

vraag het anders na bij de Importeur van Teking, RC-Pitstop www.rc-pitstop.nl

Groet Robo

ze hebben voorlopig enkel een 1/18 setje ('scorpion'), waarvan weet jij dat er plannen voor een 1/10 zouden zijn ???

tja, ik moet er nog meer informatie over vergaren, maar Tekin is een 1:10 set borstelloos aan het ontwikkelen, de meeste set's die nu uit zijn hebben nog wat kinderziekten, en Tekin wil eerst die er uit hebben voordat ze de borstelloze set uitbrengen.

Groet Robo

@Vassago: je mag me corrigeren als ik 't fout heb...borstelloos koop je toch voor snelheid (en 't niet hoeven afdraaien van 't anker...)?!?

@Cooper: voor de 1/18 heb ik waanzinnig goede ervaringen met de Castle Creations Mamba 25 icm CM2080 Competition! Echt een aanrader!

@Roboscan: ik heb geen ervaringen met Tekin, maar dat klinkt mij een beetje in de oren als Pling Plang Plong kwaliteit?

Bedankt maar weer! Groet, LH

Niet zozeer qua acceleratie, maar toch zeker wel in eindsnelheid? Kan toch meer toeren maken?

Groet, LH

LH, ik denk dat je eens wat onderzoek moet doen op internet.
Het aantal toeren dat een motor maakt zegt totaal niets over de topsnelheid.

Leuk, alleen jammer dat de regelaar een BEC heeft van 5V/3A ipv. 6V3a wat dus inhoud dat de stuurservo een stuk trager wordt.

@Vassago: dat snap ik ook nog wel...Amps, tandwielverhouding enz. Maar als de faktoren identiek zijn en een motor kan meer omwentelingen maken...dan klopt mijn aanname toch wel?

@Schrijver99: wat kost zo'n regelaar bij benadering?

Grtz, LH

[quote="Lost_Hopes@Schrijver99: wat kost zo'n regelaar bij benadering?[/quote]

U-Force50 €234,- :cry:
U-Force75 €286,- :cry:
maar wel waard voor je geld

Back