Borstelloze motor voor een SU-31

• Topicstarter Topicstarter widow
  • Startdatum Startdatum
W

widow

Guest
Hallo,

Ik heb een Sukhoi SU-31 EPP waar nu nog een standaard motor in zit. In de gebruiksaanwijzing gaat men er vanuit dat je een 8.4V NiMh batterij gebruikt, maar vanwege het gewicht heb ik gekozen voor een 11.1V LiPo batterij. Nu is de standaard motor niet het toonbeeld van goedlopende motoren, als ik em meer dan 40% openstuur gaat alles gigantisch resoneren vanwege de twee tandwielen die erop zitten en vraag je je af of dat nou een electro of brandstof vliegtuig is wat daar vliegt. Op dit plaatje is het een beetje te zien: http://www.rcdesign.ru/var/rcd/stor...ho_epp_su31_m24/fig4/90311-1-rus-RU/fig41.jpg

Nu wil ik dus een andere motor erin hebben, eentje zonder tandwielen en eentje die dus die 11.1V aankan, het liefst een DC brushless zodat het niet zon herrie maakt. De standaard motor is voor 8.4 volt dacht ik, niet 11.1V. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de motor een keer op die spanning heb laten lopen om te kijken of het werkte (beter dat ie dan de geest geeft dan dat ie dat in de lucht doet) en de motor rook niet echt fris meer toen. Maar in het DC brushless land zie ik zoveel merken/termen voorbij komen dat het voor mij als beginner niet echt duidelijk is om nou te zien watvoor motor de beste keuze zou zijn. Ik weet ook niet of er standaard maten voor dat soort motoren zijn, mocht dat niet het geval zijn zal ik de huidige motor even opmeten en de maten hier neerzetten.

Alvast bedankt :)

Hoort niet thuis onder "gemotoriseerd" maar onder "electro vliegtuigen" :wink:

Ah kijk, die prijs valt nog best mee! Ik zag alleen wel dat ik dus een andere regelaar nodig had, is zoiets als dit wat? Het is economy class, nou maakt het volgens mij niet zo heel veel uit bij een vliegtuig, tenzij jullie zeggen dat dit absoluut niet aan te raden is.

idd je hebt een Brushless regelaar nodig.
dat is een goede regelaar, maar een 18amp esc heb je niet nodig voor dat motertje, een 12amp esc is zwaar genoeg.
als je over de 12amp zou gaan begeeft de moter het eerst volgens mij, want die kan maar 9amp continu aan.

Ik vlieg ook met roxxy's wel de 2827-34, en die doen het uitstekent.
en de prijs vind ik ook zeer goed meevallen :yes:

Back