borsteloos EDF in Kyosho Shooting star

Discussie in 'EDF forum' gestart door voyager4, 6 jun 2006.

  1. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Ik ben op zoek naar een EDF borsteloze motor voor mijn Shooting Star (Kyosho) maar ik weet niet wat ik precies nodig heb. Wie kan mij adviseren?
    ** ik heb geprobeerd een foto te plaatsen maar dat is helaas niet gelukt, misschien kan iemand me vertellen hoe dit moet **
     
  2. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    *bump*

    ik heb geen idee, maar misschien eens opnieuw onder de aandacht brengen op deze manier. Het kan maar helpen.
     
  3. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Dit komt van een andere site af.

    HET Typhoon 2W, about 325 watts with a 2S2P lipo. 42 amps @ full throttle

    Ik gebruik de 2W van HET in een minifan, en ben er zeer tevreden over.
     
  4. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Op RCGroups toendertijd ook veel met een Mega 16/15/3 op 4slipo in de originele (goed uitgebalanceerde) Kyosho EDF...
     
  5. salamander

    salamander

    Lid geworden:
    7 feb 2003
    Berichten:
    848
    Locatie:
    Echt
    Het is net wat je wilt, en hoeveel geld je ervoor over hebt.


    (de onderstaande gegevens en data zijn hoe een minifan presteert, bedoelende de amperage, ik weet namelijk niet hoeveel hij in een kyosho fan trekt, maar dit is om de motoren te vergelijken)

    Een mega 16/15/3 op 4S trekt ongeveer 33A. Heb je dus een input van 488W

    Een mega 16/15/2 (of de HET 2W) trekt op 3S ongeveer 52A. Heb je dus een input van 577W

    De output zal wel nog dalen. Dus de praktische aantal watage ligt een stuk lager.
    Maar zoals je hier ziet, trekt de 2W meer stroom (kortere vliegtijd), maar duwt hij meer power eruit dan de 3W (die mega 16/15/3). En dan moet de 3W ook nog 1 extra cel meenemen. Dus meer gewicht (als je dezelfde accu zou houden, want er zijn zoveel mogelijkhede met de lipo's van tegenwoordig)

    Ik heb zelf de mega 2W, en zoals ik zei, ben ik er heel tevreden mee. Alleen de vliegtijd had langer gemogen.
    Daarom ben ik nu een pyranha aan het bouwen, die een motor krijgt die aan de prestaties van een mega 16/15/3 ligt. En hiermee hoop ik dus de vliegtijd te krijgen

    Hopelijk is het een beetje duidelijk.
     

Deel Deze Pagina