Bostitch N59FNK/N60FN slagpin?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door ruudxd, 9 apr 2016.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Hallo,

    Ik heb een Bostitch N60FN tacker die volgens de reparateur een kapotte slagpin heeft, die helaas niet meer gemaakt word.
    Nu heb ik nog twee doosjes van ongeveer 4000 nietjes, dus ik vind het zonde om een nieuwe te kopen, en de nietjes te hebben liggen hier, maar om nou uit Amerika een slagpin te kopen van 30-40 dollar ex verzendkosten vind ik ook weer wat te veel, voor die twee doosjes nietjes en een vrij oude tacker, en dan maar hopen dat hij het blijft doen.
    Nou is mijn vraag, heeft iemand hier een Bostitch N59FNK/N60FN slagpin of een defecte tacker met een goede pin te koop voor mij voor niet al te veel geld, 20-30 euro wil ik er wel voor betalen.
    Of als er niemand is met zo'n pin, iemand die interesse heeft in de brads die ik nog heb?
    Als ik het goed heb zijn ze 32mm en ergens in de 50mm ( zou ik na moeten kijken ), het zijn dure brads van de gereedschapsdealer, dus geen goedkoop spul.
    Want als ik het goed heb passen deze nietjes niet in de nieuwere tackers?
    Volgens mij hebben deze nietjes een hoek van ongeveer 30 graden, terwijl de nieuwere 18 graden oid hebben als ik het goed heb?
    Of heb ik dit verkeerd, anders koop ik een andere, nieuwere tacker voor deze nietjes, als ik daar weer geld voor heb.
    Deze Bostitch beviel erg goed, maar ze kosten ook aardig wat, nou ben ik niet zo thuis in de tacker wereld, wat zijn nog meer goede merken qua tackers?


    Alvast bedankt!

    Ruud
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Niemand?
     

Deel Deze Pagina