Het verschil is dat het nu wat moeilijker wordt om de fan mooi uit te lijnen.
Dat zal wel goed komen. Het is geen beton dat geschuurd moet worden.
Het is Dirk zijn schuld, dat ik me nu in een cnc-schuimsnijder aan het verdiepen ben.

Onlangs een model 3d geprint. Maar dat beviel me niet helemaal. Aan de ene kant de tijd, aan de andere kant de opties om te wijzigen tijdens de bouw of bij schade.
Dan is Dirk zijn optie om het voor bepaalde stukken te gebruiken een ideale oplossing.
Ik bezit een CNC-frees van 120x60cm bereik. Wil nu gaan kijken of het mogelijk is om de cnc-schuimsnijder er voor-achter of ernaast te plaatsen. Zodat ze hetzelfde bed gebruiken. Maar eerst eens verdiepen in de techniek, daarna komt de rest wel.
Deze manier van bouwen vind ik wel een leuke toevoeging voor de hobby, daar zou ik ook graag eigen modelletjes voor willen maken.
Vandaag de staart stukken aan elkaar gelijmd.
Het voorste stukje van de deksel heb ik niet gelijmd. Aan de deksel zitten uitlijning strips, het voorste stukje heeft deze niet.
Heb al ooit eerder een model van Dirk gebouwd. Daar geleerd dat je beter tijd extra kan nemen i.p.v. denken dat het wel kan en er later achter komt dat je beter 1 lijmbeurt had kunnen wachten.
Betreffende de fan ben ik nog na aan het denken.
De bedoeling was een wemotec mini-fan met 2w20.
Maar kwam erachter, dat ik de montage lippen van de mini-fan eraf heb gehaald. Vastschroeven kan dus niet meer.
Dan heb ik nog een wm400mk2 liggen. Dit is een push-edf. Oftewel de motor zit aan de voorkant en niet aan de achterkant zoals de mini-fan.
Maar ook deze fan heeft geen montage lippen meer.
Hier moet ik nog een keuze maken wat ik ga doen, de wm400mk2 heeft als voordeel dat de motor iets meer naar voren zit. Dit kan er aan bijdragen dat het makkelijker is om het zwaartepunt goed te krijgen.
De wm400mk2
@Dirk,
Heb je voor mij het zwaartepunt en formaat roeren waar jij mee vliegt?