Bouw 450 SE

Bij ons is het meestal ook wel gemaaid.. Maar soms komt de maaier net een dag na mijn vliegdag ;-)
Meestal zoek ik een mooi plekje op om de staart vrij te laten draaien, de kop draait altijd wel vrij.
Alleen wordt de onderkant wel eens een beetje vochtig.

Nu is ons veld trouwens nog redelijk heilig vergeleken met sommige vliegplekken..
Ik weet nog 1 vliegplek daar maaide de hoofdrotor van de 600 het gras met opstijgen en landen.. en met de pootjes nog omlaag :mrgreen:
Ons veld moeten de vliegtuigen een beetje grotere wielen hebben, dan redden ze het nog wel.
Maar bv mijn Puma 40 met een 46LA op de neus (niet zo'n erg sterke motor) komt met nat gras bijna niet omhoog..
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de adviezen plaatjes etc.

Wat voor mij persoonlijk de uitdaging is, dat is alles binnenboord te houden aan kabels componenten etc.

Mijn vorige ESC paste net onder de accu, deze niet plat, vandaar dat ik aan het zoeken ben.
En de PRO van mij is smaller als de SE van Bas, dat is lastiger om alles in het frame te stoppen

En hoewel de 2.4 volgens mij niet zo veel last van storing heeft probeer ik de ontvanger wel zover mogelijk van die grote stromen af te houden.
Bovendien hou je de kabels dan ook kort.

Dus mijn uitdaging is: motor, accu en ESC in het vooronder (binnen het frame)
En de ontvanger achterin.
Er komt nog wel een keer een plaatje langs.

Maar nu is Bas weer eerst aan de beurt.

Groeten

Arie
 
Ik heb de regelaar buiten hangen, aan de zijkant.
Dat ding moet wel gekoeld worden.. kan wel zonder, maar liefst in de luchtstroom

Ontvanger heb ik achterin, antennes achteruit eruit.
Vbar op zn kop boven de ontvanger.

Normale gyro had ik ook ooit op zn kop onder de staart hangen, aan het staartblok
 
Regelaar heb ik eerst onder de lipo tray gehad en nu onder de maingear, werkt prima, er wordt niks warm of iets dergelijks en het is een stuk mooier dus is het ondanks dat het iets meer werk is prima te doen, bij een align 700l dominator of 550l dominator zit de regelaar ook helemaal onder de canopy weg gebouwd dus als hij echt te warm wordt is of je regelaar aan de wat krappe kant of je pwm instellingen staan waarschijnlijk te hoog.. dus de noodzaak om hem buiten het frame te bouwen zie ik niet zo.. buitenom dat het makkelijker en sneller is.
 
Laatst bewerkt:
die van mijn 700er zit achter op:

full


Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee ik bedoel op een dominator uwe, op een v2 kan het best zijn dat hij achterop zit.. het gaat er ook niet om waar hij zit.. het gaat erom dat hij niet persee aan de buitenkant van je heli hoeft te hangen om gekoeld te worden en dat bij meer heli's de esc weg gebouwd zit onder canopy of frame en je dus ook niet de airflow hebt waar student aan refereert. Waarmee ik alleen wil zeggen dat dat niet persee nodig is. Als het echt te warm wordt is er vaak wel meer aan de hand.. bijv slechte lagers, pwm verkeerd of een te lichte esc/bec. Maar goed ik hou er over op, Bas is aan de beurt!
 
tsja, idd heb je voor de motor een goede koeling nodig,
als je hard vliegt,
en als de motor en alles goed ingesteld is, moet de ESC het ook doen,
zonder erg warm te worden, .. denk ik.

Groet
Uwe
 
Ik weet nog 1 vliegplek daar maaide de hoofdrotor van de 600 het gras met opstijgen en landen.. en met de pootjes nog omlaag :mrgreen:

:p zo erg was het ook weer niet bij ons, Teunis.... :cool:

De groene prut op de hoofdrotor is het pulp wat de hekrotor in het rond strooit, NIET de hoofdrotor die door het gras maalt... ;)

Die kleine BO 105 is namelijk vrijwel nooit groen van boven, simpel omdat de hekrotor ondanks dat het een 450 is, toch 16 cm van de grond is met de onderste blad-tip....

Groet, Bert
 
Ha mannen,

Leuk al die adviezen voor mijn vader, maar nu ga ik weer verder, jullie zien de beide heli's wel terug.

De rotorkop zit helemaal in elkaar en zit op de heli
Bas119_zpsa9504a9f.jpg


En alles beweegt netjes.

Waarschijnlijk hebben we de achterste servo anders gemonteerd, want zoals we al dachten staat de link te scheef
Bas120_zpsef614d82.jpg


Dus hebben we de kogel van de ene kant
Bas121_zps341d2ddd.jpg


Naar de ander kant verplaatst
Bas122_zps7dc87f22.jpg


Nu zit hij wel recht

Even de ontvanger van mijn vader geleend, dan kunnen we kijken of de servo's reageren
Bas123_zps2e23b3ac.jpg


En dat doen ze gelukkig

Groeten Bas
 
Laatst bewerkt:
Hier nog even een foto met de kap er op
Bas124_zps449f90ab.jpg


Het gaat ergens op lijken he, maar ik kies denk ik toch voor de blauwe kap
Bas125_zps24acc15c.jpg


Nu nog wachten op onderdelen

Groeten

Bas
 
De eerste spulletjes zijn binnen
2015-01-31%2022.07.29_zpsinvew6f6.jpg


Een ontvanger met telemetry, nu hebben we er twee, beide op 2.4GHz.

Nog een paar stekkertjes, en het telemetry display, dan kunnen we dat ook in orde maken

Groeten Bas
 
... Het lijkt meer en meer op een heli, Bas ...mooi !!

.. en denk voor de keuze van de canopy,
hoe jij het kan zien, als de heli in de lucht is,
voor mij waren die kleur combinatie met geel goed te zien.

Groet
Uwe
 
Ik zou voor extra veiligheid wel moertjes achterop de kogeltjes doen.
Verder ziet het er prima uit.

goede idee met de moertjes,
heb ik niet eens gezien,
in een ijzer-handel zo als 'Schilperoord' heb je die
als je een schroefje mee neemt.

gr. Uwe
 
Back
Top