Bouw 6x4 offroad vrachtwagen

Hallo,

Mijn naam is Tenere en ik ben 17 jaar, en ik wil en offroad vrachtwagen gaan bouwen voor transport gebruik van andere rc auto's en ook proberen een mooie schaal vrachtwagen ervan te maken voor in mijn youtube video's.

Link naar youtube kanaal voor video's: RCflashproductions - YouTube

Op mijn kanaal zul je ook m'n cc-01 jeep wrangler en toyota landcruiser zien en het is de bedoeling dat ik er 1 tegelijk kan vervoeren op de achterkant van de vrachtwagen. Ik wil graag een offroad vrachtwagen bouwen omdat ik vlak bij een bosrijk gebied en het strand woon, en daar maak ik ook altijd mijn video's.

Bewerkte foto voor het idee

full

En nog een met container

full

Voor het frame gebruik ik alu profielen en de assen van achter zijn van de tamiya rising fighter en de sturende vooras komt ook van de rising fighter.

full

Gr. Tenere

Laatst bewerkt door een moderator:
Interessante uitdaging! Ben benieuwd naar je ontwerp en werkwijze.
Maak je eerst een ontwerp op papier (of in CAD)? Of 'improviseer' je het gewoon?

Ik heb eerst het ontwerp uitgetekend op papier en veel verschillende versies gemaakt en daarna uitgeprobeerd voor de best werkende ophanging. En binnenkort komen er weer onderdelen.

Update

Hallo,

Er zijn wat onderdelen binnengekomen zoals een achteras een king hauler kap en kogellagers stickers en aanbouwdelen hier een foto van de update.

full

full
full
full
full
full

Tips en ideeën zijn altijd welkom.

Mvg Teneré

Leuk project! Een paar tips; ik zou de motoren veranderen naar wat minder snelle versies als je een enigszins realistisch rijbeeld wilt hebben. Als dat niet je bedoeling is, lekker de stock motoren laten zitten ;)
Ik zou olie gevulde schokbrekers nemen. Dat gaat de rijeigenschappen echt goed doen. De standaard plastic schokbrekers zijn alleen veren en slijten ook uit op den duur (ik heb een Fighter Buggy gehad met dezelfde aandrijving).

Succes, ik blijf het volgen!

Leuk project, echter lijken de dempersteunen erg aan de dunne kant, de dempers staan ook te dicht tegen het frame, ik zou er spacers van zeker 5mm tegen zetten zodat de dempers wat ruimte hebben om te werken.
Zoals bovenstaande ook al zei, oliedempers zullen de auto beter rijdbaar maken, kijk maar eens naar dempers van Axial zoals op de SCX10 chassis, die hebben een lange slag en dempen perfect. Als je er 2x35T motoren in zou zetten krijg je meer kracht in de truck, de huidige motoren zullen veel wielspin veroorzaken en hierdoor aanzienlijk minder grip.
Toch veel sux6 met je project.

Iedereen bedankt voor de goede tips en ik ga zeker oliedempers aanschaffen, en ook het idee om er een langzamere motors in te zetten is erg goed. Ik heb zojuist een truck puller motor van carsons mee besteld om te testen in mijn cc-01 jeep wrangler en als deze bevalt ga ik denk ik deze erin bouwen. Ik houd het wel bij brushed motoren omdat ik de vrachtwagen volledig wil voorzien van waterdichte electronica met rijregelaren van traxxas en een waterproof ontvanger van spectrum en ik wil speciaal waterproof vet gebruiken.

De truckpuller is een goede keuze en ze zijn ook nog eens goedkoop en doen het erg goed. Ik heb in mijn Scaler al meer dan een jaar zo'n motor zitten en wordt met regelmaat gebruikt en gaat probleemloos, ook het stroomverbruik valt reuze mee, voor 3 uur rijden heb ik genoeg aan een 5000Mah 7,4V Lipo.

Ok dan ga ik er 2 bijbestellen met oliedempers ook heb ik een paar veranderingen aan de vering gemaakt.

Update

Hier weer een update met een houten achterkant
full
full

Update

En nog een sierrandje eromheen ik wil er ook nog een soort van ogen aan gaan maken zodat ik dingen vast kan maken met touw
full

Ik heb nu de dempers verder naar beneden op de as vastgemaakt en van boven aan het frame met 5mm spacers. Alleen zijn ze er nu af omdat ik er oliedempers onder ga zetten.

Ik heb hier de carson drift in een wagen gemaakt.
Werkende knipperlichten (4 leds 3mm) plus remlicht, verder koplampen (4 leds 5mm) en gecombineerd met het remlicht, achterlichten (2 leds 5mm).
als extra bied deze set ook 8 blauwe leds (5 mm) voor aan de onderzijde b.v.
Maar daar kun je natuurlijk ook wat anders mee.
op de werkbank werkt deze set goed, ik heb nog niet gereden met de wagen.

Grt Rob

Update

Zo de eerste laag van de kap is klaar!
full

En de kleur is een klassieke rood zoals op de doos van de king hauler staat

Update

De foto's zeggen genoeg denk ik
full
full
full

Maar in iedergeval weer een stukje verder binnenkort komen er nog spatborden in rood onder het houten gedeelte boven de banden, en ook de velgen worden vervangen door een vergroomde. Wel de zelfde band.
Ik wil denk ik ook nog een trapetjes gaan maken om uit te kunnen stappen en nog een benzine tank aan de zijkanten.

Back