bouw 8x8 kipper

Vandaag begonnen met een 8x8 kipper chassis met 4 aangedreven assen
20190430_170207.jpg
20190430_170212.jpg
20190430_170217.jpg

cabine word denk een scania die heb ik nog en de bak word zelfbouw van wat voor materiaal weet ik nog niet.
Eerst maar kijken hoe ik de aandrijving erin maak heb verschillende tussenbakken en ook verschillende motoren met 2 versnellingsbak.
Moet ook meerdere servo's kwijt voor de bowden kabeltjes versnelling en stuurservo dus word passen en meten

Laatst bewerkt:
Mooi project Andre. Zou fijn zijn als je de gebruikte componenten benoemd. Dan kunnen wij die ook weer nader bekijken via Google ofzo.

even een update de chassisbalken zijn van lesu l-107 de assen zijn van thicon v2 met sperbare differencieel set 50168 met 50131 erbij.
Lesu 2 Speed Versnellingsbak 1:5 F-5016-C met een hercules 55t motor en Lesu Tussenbak met Lock Functie F-5020 Zwart.
De wielen en banden zijn van tamiya. de 2 as sturing is van thicon de vooras ophanging van lesu en de achterophanging had ik nog die was rcbmin uit engeland.
Nu bezig met de cardan inmeten en passen
truck5.jpg

De combi motor versnellingsbak ziet er goed uit. Al ervaring mee? Weet je iets wat betreft de rijsnelheid?

Ja wel handig zo'n 3d printer en ik maak het gewoon met 3d builder in windows 10.
En aan materiaal kost het bijna niks 17 cent voor een servo houder :)
nu net een kabelhouder aan het maken in 3 minuten klaar met de printer.
kabelhouder.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi werk zo zeg. Alleen voor dat soort dingetjes zou je al een 3D printer op je hobbykamer willen hebben.

Back