bouw adrenalin

Discussie in 'F3A' gestart door bert de eerste, 30 aug 2007.

  1. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.092
    Hi Bert, dat zijn wel coole kleurtjes. Rood is natuurlijk sowieso de mooiste kleur voor vliegtuigen en dit rood/zilver/grijs is wel apart.

    Je gaat er heus wel blij mee zijn. Het is een heel goed vliegende kist vind ik. En qua uiterlijk een van de mooiere F3A bakken die er zijn.

    Ben benieuwd naar het eindresultaat maar dat zien we eind april wel.
     
  2. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    hé br@m, dat rood is in het echie oranje.
    wat zeg ik nu.... het is knal oranje, het ging mij vooral om de zichtbaarheid.
    ik wordt nu toch ook echt benieuwd naar het resultaat en hoe het vliegt natuurlijk.
     
  3. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.092
    Mmm ik heb net een nieuw beeldscherm, of is het de camera? Ik zie het echt als rood.

    Nou ja oranje boven zullen we maar zeggen.
     
  4. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    zie je motor kap van de x-tra? die is rood :wink:
    op mijn scherm kloppen de kleuren aardig
     
  5. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    vandaag het grijs van de romp gespoten :lol:
    [​IMG]
    [​IMG]
    het is redelijk goed gelukt er zitten wel wat schoonheid foutjes in, in de vorm van wat holpoints en er zit wat sinasappel huid in waarvan ik denk dat die er nog wel uitgepoets kunnen worden.
    al met al het valt me niet tegen.
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Sinasappelhuid kun je wegpolijsten, maar is erg veel werk.

    Ziet er goed uit!

    Ik ben het met br@m eens.. die vleugelfoto's, dat is rood.. maar die romp is duidelijk wel oranje.
     
  7. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    dat moet dan toch aan het foto liggen, het zal wel aan de belichting liggen.
    hoe langer dat ik kijk des te mooier dat ga ik hem vinden :lol:
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2008
  8. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.092
    Kijk maar uit straks word je nog enthousiast... :)

    Mooi oranje, dat zie je niet zo vaak op een modelvliegtuig. Het schiet nu wel echt op. Zit de servoplaat er al in?
     
  9. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ja, ik moet alleen die van het gas nog een plek geven
    enthousiast worde doen we zeker, kan bijna niet meer wachten om er mee te vliegen. :lol:
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Niet aan toegeven, secuur blijven tot het gaatje :)
     
  11. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    gisteravond de romp naar huis gehaald en voor het eerst alles afgewerkt en in elkaar gezet.
    het kleur verschil is toch groter dan ik verwacht had :sad:
    [​IMG]
     
  12. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    even het gewicht, ik zit nu op 4747 gram :lol: dit wordt heel krap.
    wat zit er nog niet in: accu, cockpitkap, schakelaar en de ontvanger.
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2008
  13. hezik

    hezik Guest

    Het ziet er goed uit hoor.. vaak als je er zelf mee bezig hebt wil je het allemaal 100% perfect hebben en dan valt elk klein foutje tegen.. maar doe eens een stapje terug en kijk eens van een afstandje.. dat wordt gewoon een hele mooie kist :)
     
  14. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ja, hij is af. :lol:
    morgen als het weer is gaat ie de lucht in.
    het gewicht is nu 5110 gram, het gewicht valt me op zich wel mee, als ik de ontvanger en de accu wissel voor de nieuwe spullen dan komt ik al aardig dicht bij m'n streefgewicht.
    dan komt het met ander vleugels wel goed.
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Zou het mooi zo laten, er wordt in de B en C toch niet op gecontroleerd.. al dat werk niet waard. Ik ben benieuwd hoe ie je gaat bevallen!

    Heb je nu wel een pomp etc, of ga je eerst zonder vliegen.
     
  16. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ik blijft dit seizoen met deze vleugels vliegen, deze zijn te zwaar 557 en 583 gram (450 zou al heel mooi zijn)
    dit schijnt met een snap en een spin een nadeel te zijn (is mij verteld).
    hier moet dus minimaal 100 gram per vleugel af kunnen.

    ik ga het eerst met een cline regulator proberen (zit er al in)
    als het mee zit zal ik je morgen vertellen hoe het bevalt :lol:
     
  17. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    hij heeft niet gevlogen, er zijn wat kleine dingen die ik eerst moet oplossen.
    er zit ergens een behoorlijke rammel, ik vermoed dat er ergens iets los zit.
    ook de cockpit zit niet zo vast zo als het zou moeten zitten.
    de motor heeft gelopen, klonk gelijk redelijk goed (moet nog inlopen).
    nu ga ik eerst alles controleren of dat er niks los zit.
    word vervolgd :lol:
     
  18. hezik

    hezik Guest

    Ik ken het.. je wilt dan zo graag vliegen.. de 1e 2 keer ben ik met mijn Alliance ook thuisgekomen zonder te vliegen.. allemaal van die kleine puntjes.. de laatste loodjes...
     
  19. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    het moeilijke vindt ik dan toch echt om hem toch aan de grond te houden.
    thuis denk je al gauw van dat het zo wel kan, in de praktijk valt het toch tegen.
    die 26 cc is toch echt beul van een motor, wat een geweld.
    de motor mount met de schokbrekers werkt toch beter dan ik verwachte.
    de motor schud nauwlijks, hoog uit een paar mm.
    daar zit misschien wel het probleem van het rammelen, is de demping niet te goed?
     
  20. GiBi

    GiBi

    Lid geworden:
    2 okt 2007
    Berichten:
    510
    Locatie:
    nijlen city
    demping kan nooit te goed zijn ;) misschien gewoon een schroefje dat ergens in je romp ligt
     

Deel Deze Pagina