bouw Basic Jolle, diverse vragen, nog een vraag

• Topicstarter Topicstarter jurriaan-
  • Startdatum Startdatum
J

jurriaan-

Guest
Welke merk zender, ontvanger, accu's en servo's aan te schaffen? (ik kan er weinig nuttigs over vinden).Ik zoek dus een beginners set.

Kiel en kiellood, kan dat elke 'willekeurig' kiel en lood zijn?

Beste,

ik heb het volgende :

als zender heb ik een zeer oude Robbe 2 kanaals AM zender. Ik denk dat je gewoon een goedkope Robbe Attack or iets dergelijks kan kopen.
'k zou wel in de 40Mhz gaan en uit de 27 wegblijven.

voor de roerservo, een gewone standaard servo.

voor het zeil, heb ik een sterke servo gekocht (ik kan momenteel niet opzoeken wat het is), daar een gewone servo niet veel kracht had om de arm met zeil binnen te trekken.

als accu, 4 AA penlites van GP (2400) aan elkaar gesoldeerd.

als kiel, Duraluminum van Graupner (uit de modelbouwwinkel)

als kiellood - eigen probeersel (niet echt goed hoor)

meer op : http://verretdeprest.be/MODELBOUW/jolle/index.htm

Patrick

Ik zal dit draadje blijven volgen. Heb ook interesee gekregen in rc zeilen. Alleen momenteel even nie het geld ervoor.

zag volgens mij in die handleiding alles te bestellen voor 65 euro, exl. de rc handel

bedankt voor de reacties.
de handleiding en diverse sites had ik ook gevonden.

Ik ben ook al begonnen met bouwen. Ik heb het hout bij de plaatselijke Fixit gehaald.
Ben nu toe aan het plaatsen van de kiel, die ik dus nog niet heb.
In Veenendaal zitten naa rik weet 3 modelbouwzaken dus ik ga daar maar eens langs.

nog iemand een tip qua merk servo?

Futaba starters set gekocht.

Maar belangrijker nu is het kiellood. de kiel zelf heb ik als het goed is volgend weekend maar hoe aan een kiellood te komen? Of hoe zelf te maken?

waarom moet de mastkoker 10mm zijn?
In een 8mm buis past een 6mm mast precies is dat niet makkelijker?

ik denk dat het is om de mast makkelijker te laten bewegen.

normaal ga je een 6mm mast met een klein ringetje errond steken in een 10mm (buiten dia) buis. Dat gaat iets waggelen en draaien met minimum moeite.

Anders gaat het waarschijnlijk te stroef gaan.

Patrick

Back