Bouw Calmatow

Ik heb 2mm carbon gewoon verlijmd met een drup secondenlijm. Wel even een gaatje in de folie en daar een beetje in wurmen.

Ben je niet bang dat de secondelijm los laat?
Meestal als 10 secondelijm een tik krijgt laat hij los.
Althans eerder dan 24 uurs epoxy.
Of maak ik een denk fout?

Gebruikte een badminton shuttle ( minus het kopje met het gewicht) aan het einde van de sleeplijn. Ooit eens gelezen op een Engels forum. Stabiliseert de lijn perfect achter de sleper na afkoppelen van de zwever. En ja altijd met struts op de staart, maar ja.. Die zaten hoe dan ook al op mijn Piper [emoji4]

Ben je niet bang dat de secondelijm los laat?
Meestal als 10 secondelijm een tik krijgt laat hij los.
Althans eerder dan 24 uurs epoxy.
Of maak ik een denk fout?

Vandaar dat ik het strutje een klein beetje het balsahout in druk bij verlijmen. Tot nu toe houdt het bij mijn boomster.

Gisteren de cockpit sluiting gemaakt met magneetjes. Sluit echt super met behoorlijk wat kracht.:D
380F71A8-2300-4D1A-965F-3839C93676D7.jpeg
C88D3427-9FF0-4EE0-B243-A9D9149C7E8F.jpeg

ik vindt het prima spul. Het wit is iets te transparant naar mijn mening, dus overlapingen zie je iets meer als bij oracover...
voordeel is weer dat het veel minder 'gas-bellen' geeft als je twee kleuren over elkaar wilt plakken. Strijkbout ietsje lager als dan gaat dat prima.

Bijlagen

• IMG_4195.jpeg
    IMG_4195.jpeg
    666,9 KB · Weergaven: 119
Stripes zitten erop, maar ook wat kleine bubbels eronder:confused: Maar tevreden.
Nu de penscharnieren erin lijmen. Daar zie ik wel een beetje tegenop. Druppeltje olie op de scharnierpunten en met uhu enfest erin lijmen.
B29ED23F-79F4-4B88-A816-9C573BA6A915.jpeg

• Like
Reactions: jve
Niet te bang voor zijn die scharnieren. Beetje epoxy in het gat met een sateprikker, ook een beetje op het puntje van de scharnierpen en er in steken.
Als er teveel uit komt zie je dat wel gebeuren voordat je bij het einde bent, en op dat moment kan je het met een wattenstaafje ook nog verwijderen
zonder dat het de scharnieras raakt.

Mocht je toch twijfelen, bij halve droogtijd en daarna om de zoveel tijd even het roer bewegen. Je breekt dan uiteindelijk de lijm wel los terwijl deze
uithardt.

Back