[ Bouw Custom frame copter ] advies wanted omtrent gewicht en motor opzet

3 Months in the making, custom 3d parts, full carbon
Het project heeft nog geen naam, ik doe dit voor de fun omdat ik na XXL66 het gaaf vindt me eigen copter
te bouwen op basis van een eigen frame!

Ik hoop dat ik een beroep mag doen op jullie expertise en kennis omtrent de aanschaf van motoren.
Mn plannen zijn een aantal keer gewijzigd ( soort copter, gewicht etc ) Dit zijn de specs so far:

- Gewicht frame circa 300gram ( alleen grame + landing gear ) [ is dit btw zwaar ? ]
- Gewicht camera mount circa 100 gram + 500 voor camera = 600 gram
+ ---------------------------------------------------------------------------
1000 gram ongeveer

- Gewicht motoren x 4 circa 60 gram 320 gram ( aanname)
- Gewicht accu x 1 circa 500 gram ( aanname )
- Gewicht ECS en flightcontroller en overige 200 gram ( aanname )
1000 gram ongeveer
+ video downlink spul + 300 gram?
Totaal vliegklaar met camera wordt dan ronder de 2300gram

- Openpilot.org flightcontroller
TurboPWM ESC's - Documentation - OpenPilot Wiki
( Ik wil gaan voor de goedkope ECSs die hier staan)

- Ik wil 4 motoren hierop zetten die het beste passen bij bovenstaande ESC en de beste performance leveren om dit hele zooitje ;) hierboven te kunnen tillen en ook nog wat fatsoenlijke vliegtijd over te houden Aanvankelijk wou ik gaan voor een X8 constructie waarbij elke einde van de X 2 motors zou dragen (1 push 1 pull ) maar uit kostenoverweging ben ik daarvan afgestapt

Wie kan me vertellen of ik zo op de goede weg ben en me adviseren over een motor want ik zie door de bomen het bos niet meer met al die motors en de motor thread heb ik geprobeerd te lezen maar daar kom ik ook niet echt wijzer uit :(

Ik zou het liefst alles in 1x bestellen bij hobbyking.
Wat me echt gigantisch nekt is mijn kennis omtrent accu's, motors, esc tuurlij kje kunt veel inlezen maar met mijn specifieke setup krijg ik maar geen duidelijkheid in welke motor ik nodig heb. Welke het beste past

Alvast bedankt!
binnenkort een aantal foto's

Laatst bewerkt:
87 views, niemand?

Ik heb gekozen voor KDA20-22l X8 dat moet toch genoeg power geven om te liften, later nog maar eens in verdiepen nu eerst de lucht in ( zij het niet op de meest efficiente setup)

mijn hexa heeft 6 kda 20-22l motoren met 10x3.8 prop. Hij weegt met camera 1.9kg en kan halfgas hooveren. 'T is geen raket, maar toch ook zeker geen tam beestje.
Dus 8 van die motoren voor 2.3kg lijkt me wel ok.

Back