Bouw custom twin engine 1/10 dragster/hotrod/gasser! (UPDATEJE)

• Topicstarter Topicstarter BMW-Zeeland
  • Startdatum Startdatum
B

BMW-Zeeland

Guest
Heey Mensen,

Ik had van me neefje een Reely P190/conrad autotje gekregen want hij stopte ermee, ik zelf reed een TG10.mk1 en nu een TT-01 BMW M3 schnitzer:D maaar ik wilde weer met nitro aan de gang voor in de zomer lekker te racen:cool: met als aandrijving dus 2x 3 poorts 3.5cc Big Block Picco of 2x 4.16cc FORCE trekstarter motoren:mrgreen::cool:

1 van de bovenste 2: http://www.pkracing.nl/nitromotor3tpage.jsp Iemand misschien een idee welke het beste:eek:??

Dus dat bracht me op een idee een dragster/hotrod/gasser hoe je het wilt noemen te maken.

Ik gebruik hiervoor het chassis van de P190 om de maten en ook een paar onderdelen, zoals diff huizingen, tandwielen, assen enz . Ook van de Tg10 komen onderdelen als, lager, assen, ophanging, vering enz.

Hier de eerste foto's ben alleen beetje laat geweest:mrgreen: maar hier het tandwiel met as en diff er al op en ben ik begonnen een ophanging te maken, alles is zelf gemaakt! Chassis word dus ook nog zelf gemaakt uit een 3mm carbon plaat, onder en boven plaat:D
03032009200.jpg

03032009201.jpg

En hier een foto van de servo die onderdeel word van het 'jackstarten', deze wipt de auto een klein stukje van de grond zodat de wielen los komen en laat 'm dan vallen zodat de auto weg schiet :mrgreen:
03032009203.jpg

03032009205.jpg

Met de vering aan beide kanten:
04032009206.jpg

Hier ben k al begonnen aan de ophanging aan de voorkant:
04032009208.jpg

En hier met een kant het wiel al
04032009210.jpg

Weer een tijdje verder was k klaar met de voorkant (en ja hij zit scheef, de rechter veer moest nog worden ingekord:mrgreen:)
05032009211.jpg

Stuurinrichting
05032009214.jpg

Deze kap word het waarschijnlijk, Posrche GT3 RS:cool: is me oude kap van me TG10:p, achtervelgen komen vintage HPI velgen op, 31mm breed:-D in het zwart (komen binnenkort binnen:D)
05032009215.jpg

Proef tankje (komt meer naar rechts als ik me chassis ga maken:)) lijkt trouwens erg vies op de foto:P en waar de stuurservo ong komt:o
10032009224.jpg

Voor velgjes zwart gespoten en bandjes erop:cool: komen denk ik voor toch ook vintage velgen enz op maar achter sowiso omdat ik heel erg brede banden nodig heb:P misschien wel F201 of F103 banden en velgen zat k aan te dneken:O
11032009226.jpg

Me ouders gaan nu de garage schoonmaken en verbouwen dus kan even niet echt verder:confused: maar de bandjes en velgjes komen binnenkort binnen en ik ga zo snel mogelijk verder met uitlaten maken:D:D heb nu de malletjes al klaar, nu nog polyesteren:P ZO Snel Mogelijk een Update!!

* Updatje:

- Achter lightbuckets zwart gespoten:D
- Begin gemaakt om de uitlaten te gaan polyesteren
- Jackstart systeem aangepast:D
(foto's komen binnen kort, meer foto's te zien op: Dragster - Windows Live)

Eerste wat er gaat gebeuren is:

- Uitlaten polyesteren
- Banden + velgen achter erop
- Bodemplaat uit carbon maken
- Rem erom maken (wel zo handig als je RUIM 5PK onder de 'motorkap' hebt:mrgreen:)

+ Net even uitgerekend wat het me allemaal ong gaat kosten: 530 eurotjes:mad: maar dat is alles nieuw dus komt wel goed:D motoren + koppelingen moeten sowiso nieuw zijn dus dat moet wel:O

zo snel mogelijk weer een updateje (Y)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back