Bouw depron stuka

Zou je wel willen hè, snoeper....

Ik heb nog geen tafeltje,net 30 geweest, weinig geld, slechte baas en hard werken.....[emoji23] [emoji23]
ja dan kan ik ook ervaring uit wisselen maar waar vlieg je morgen dan en hoe laat en waar kom ik even kijken de wedstijd van mijn oudste is afgelast dus heb de hele middag

Grt Richard

Nog een klein vraagje:
Ga je met de turnigy 3cells 2200 mah accu en de 40 ampère regelaar, die je eerder aangaf, vliegen?

Groeten, Arnold

Nog een klein vraagje:
Ga je met de turnigy 3cells 2200 mah accu en de 40 ampère regelaar, die je eerder aangaf, vliegen?

Groeten, Arnold
MIijn regelaar is 50 amp en ja wel met 2200 3cells bat
Die heb jij ook, die tekening, ik neem aan dat je internet hebt, ik zou niet weten hoe ik anders jouw berichtjes kan lezen....

Www.outerzone.uk weet je alles.

Ga je de stuka van balsa maken? Als dat je eerste balsa-klus wordt heb je een forse uitdaging voor de boeg[emoji28]
Maar ik hou van uitdagingen he

Als dit je eerste houtbouw word, en ook nog eens een stuka, ronde romp, tapse vleugel enz. ben ik bang dat je je eigen er behoorlijk in verslikt.
Het ziet er hier op het forum allemaal zo makkelijk uit, vergis je niet....

Voor mn piper heb ik de vleugels bijna klaar, dat was een behoorlijke klus, de tippen was wel een poosje stoeien voor mij, een heel gepriegel om het netjes te krijgen.

Ik weet natuurlijk niet hoe handig jij met hout bent[emoji12]

Een grotere accu is wel fijn, maar om die nou meteen te kopen......hou rekening met niet te lang vliegen.......

De regelaar weet ik niet precies, op de site van FMS staat een regelaar van 45/80 amp dit is wel op 4s.....

Als dit je eerste houtbouw word, en ook nog eens een stuka, ronde romp, tapse vleugel enz. ben ik bang dat je je eigen er behoorlijk in verslikt.
Het ziet er hier op het forum allemaal zo makkelijk uit, vergis je niet....

Voor mn piper heb ik de vleugels bijna klaar, dat was een behoorlijke klus, de tippen was wel een poosje stoeien voor mij, een heel gepriegel om het netjes te krijgen.

Ik weet natuurlijk niet hoe handig jij met hout bent[emoji12]

Een grotere accu is wel fijn, maar om die nou meteen te kopen......hou rekening met niet te lang vliegen.......

De regelaar weet ik niet precies, op de site van FMS staat een regelaar van 45/80 amp dit is wel op 4s.....
Als het met depron lukt lukt het helemaal met balsa depron heb je weinig speling mee hoor om te schuren en dergelijke weet jij ook een stuka balsa zet te koop of waar je die kan kopen van balsa dan

Richard, je weet duidelijk niet waar je over praat. Succes met de bouw. Kom vooral niks vragen, want al vertellen 15 ervaren bouwers je hoe je iets het beste kunt aanpakken, jij weet het toch beter. Dus lekker van vuren en eiken timmeren, en gewoon een dikke motor er op joh, dan vliegt ie wel.

Adieu

Richard, je weet duidelijk niet waar je over praat. Succes met de bouw. Kom vooral niks vragen, want al vertellen 15 ervaren bouwers je hoe je iets het beste kunt aanpakken, jij weet het toch beter. Dus lekker van vuren en eiken timmeren, en gewoon een dikke motor er op joh, dan vliegt ie wel.

Adieu
Weer een leuke reactie femmo zo bedoel ik het helemaal niet maarja in ieder geval bedankt zal mijn best doen

Gaan we weer.....

Niet brommen op elkaar mannen, ieder heeft zo zn gebreken en zwakke punten. Laten we het vooral gezellig houden, voor iedereen beter.

Mijn reactie was iets genuanceerder maar ergens heeft femmo wel een punt, Richard.
Ikzelf zou zo'n stuka niet bouwen, zeker niet als eerste balsakist, grote kans dat je halverwege of nog eerder er de brui aan geeft omdat het veel te moeilijk is.
Eerst ervaring opdoen, ik denk dat je wel 2 of 3 kisten ervaring op moet doen voordat je eraan moet beginnen.

Mijn advies:
Bouw een simpeler model, of nog beter een bouwpakket, zwevertje of charter of iets dergelijke, jouw keus...als je die goed vliegend maakt rustig opbouwen, dan hou je er ook plezier in!

Zorg eerst maar eens dat de stuka vliegt, test je meteen je bouwkunst!! Vliegt ie goed? Ga zo door! Vliegt ie niet, werk aan de winkel!!

Groeten, Arnold

Ps. De zwever vliegt perfect! Lekker rustig rondjes torren, heerlijk!

maak een sig fourstar 40.
een toestel wat bekend staat als gevorderde trainer.
zeer vergevingsgezind. en met wat power op de neus, absoluut niet handtam te noemen ;-)

kun je ook meteen je bouw en vliegskills opwaarderen.
hout bouwt heel anders dan schuim.
veel kritischer. lijmen wordt belangrijker. alles moet in 1 keer goed, waar je bij schuim met wat enthousiasme alles alsnog wel recht krijgt.

houten toestellen hebben bij vliegen veel meer de neiging hun snelheid vast te willen houden.
kortweg, je landingsaanvlucht wordt zeer belangrijk.
bij de fourstar is dit nog niet zo heel kritisch, bij een warbird wel.

vlieg bij je club eens bij iemand aan de kabel. merk je het verschil wel.

Weet niet hou oud je bent Richard? Maar krijg de indruk dat je nog een redelijk jonge gast bent?

Zelf zeer jong begonnen met de bouw van een eenvoudig trainertje met heldere instructie, Svenson Westerly, een trainer uit de vorige eeuw (Rockkoko tijd, ELP, Yes en Genisis) een merk dat niet meer is.
Daarvan veel geleerd en heel veel bouwplezier aan beleefd. (ook bakken-veel vakantiewerk voor moeten verrichten) Had daarvoor wat zwevertjes vrije vlucht gebouwd maar die vlogen zo goed dat ze permanent in de duinen verdwenen en vast tot vogelnesten verwerden...

Maar het was de start, en er de basis voor mijn verdere hobby-plezier mee gelegd.
Het Svenson model bestaat nog steeds en heeft nog nooit gevlogen. Nu is het zo oud dat ik het koester met een 'big smile', en het maar niet meer laat vliegen. Daarvoor heb ik een stapel andere modellen vergaard.

De Stuka is voor jou de aanzet. Vanuit het niets opgetrokken. Da's bijzonder! Of het vliegwaardig is zal de toekomst leren. Als het niet vliegt is het ook niet erg. Je hebt het project afgerond!

Houtbouw is weer een andere dimensie. Maar het staat behoorlijk dicht bij de werkelijkheid van een 1:1 bouw van een vliegtuig. Verlangt ook weer nieuwe technieken en inzichten en precisie, bende concentratie. En als je secuur bouwt, de wetenschap dat het ook grensverleggend goed gaat vliegen. Keer op keer een treetje hoger in je inzicht en kunde.
Maar ook wel weer duurder met alle materialen. Het moet maar net uit kunnen. Dat weer wel.
Goed met ruimtelijk denken en met je handen ben je ook, de aanleg is er.
Bouwmeester ben je nog niet, kwestie van veel maken ;)
Begin met de bouw van een goede trainer, en de rest volgt wanneer de tijd daar aan toe is.
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Maar gelukkig hij is nog heel hier nog maar een paar foto,s filmpje lukt niet

Bijlagen

• 20160415_181156[1].jpg
    20160415_181156[1].jpg
    390,3 KB · Weergaven: 270
  • 20160415_181035[1].jpg
    20160415_181035[1].jpg
    496,8 KB · Weergaven: 277
  • 20160415_181125[1].jpg
    20160415_181125[1].jpg
    495,5 KB · Weergaven: 272
  • 20160415_181113[1].jpg
    20160415_181113[1].jpg
    439,2 KB · Weergaven: 267
Hey! Ook van mij van harte! :koud:
En, zweet in de handen heb ik ook nog wel eens hoor, vooral in het begin van het seizoen als de routine er een beetje vanaf is.;)

Jammer dat een filmje (nog) niet lukt. Ben wel erg nieuwsgierig hoe de vlucht was!

Back