Weet niet hou oud je bent Richard? Maar krijg de indruk dat je nog een redelijk jonge gast bent?
Zelf zeer jong begonnen met de bouw van een eenvoudig trainertje met heldere instructie, Svenson Westerly, een trainer uit de vorige eeuw (Rockkoko tijd, ELP, Yes en Genisis) een merk dat niet meer is.
Daarvan veel geleerd en heel veel bouwplezier aan beleefd. (ook bakken-veel vakantiewerk voor moeten verrichten) Had daarvoor wat zwevertjes vrije vlucht gebouwd maar die vlogen zo goed dat ze permanent in de duinen verdwenen en vast tot vogelnesten verwerden...
Maar het was de start, en er de basis voor mijn verdere hobby-plezier mee gelegd.
Het Svenson model bestaat nog steeds en heeft nog nooit gevlogen. Nu is het zo oud dat ik het koester met een 'big smile', en het maar niet meer laat vliegen. Daarvoor heb ik een stapel andere modellen vergaard.
De Stuka is voor jou de aanzet. Vanuit het niets opgetrokken. Da's bijzonder! Of het vliegwaardig is zal de toekomst leren. Als het niet vliegt is het ook niet erg. Je hebt het project afgerond!
Houtbouw is weer een andere dimensie. Maar het staat behoorlijk dicht bij de werkelijkheid van een 1:1 bouw van een vliegtuig. Verlangt ook weer nieuwe technieken en inzichten en precisie, bende concentratie. En als je secuur bouwt, de wetenschap dat het ook grensverleggend goed gaat vliegen. Keer op keer een treetje hoger in je inzicht en kunde.
Maar ook wel weer duurder met alle materialen. Het moet maar net uit kunnen. Dat weer wel.
Goed met ruimtelijk denken en met je handen ben je ook, de aanleg is er.
Bouwmeester ben je nog niet, kwestie van veel maken

Begin met de bouw van een goede trainer, en de rest volgt wanneer de tijd daar aan toe is.
Gr Bas