Bouw depron stuka

nou sorry voor de slechte foto,s maar hier toch weer een update van wat ik tot nu toe gedaan heb gemaakt

Bijlagen

• IMG_20160204_220223.jpg
    IMG_20160204_220223.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 251
  • IMG_20160204_220300.jpg
    IMG_20160204_220300.jpg
    63,6 KB · Weergaven: 252
We zijn nu bij de fase aangeland om hem te schilderen maar nu is hier de discussie om alle tekens er wel op te zetten iemand hier een mening over en zijn daar ook nog bepaalde regels voor ik dacht zelf aan R71+KL aan de zijkant en R+71 op de ene vleugel en K+L op de andere vleugel.

Mvg Richard

doe wat jij wilt

ik bouw mijn toestellen om te vliegen.
de 100% extreem nette afwerking duurt mij doorgaans te lang.
vergis je niet, het ziet er goed uit (meestal), maar ik ga er niet helemaal schaaltechnisch verantwoord alle paneellijntjes op tekenen en zo.

je hebt ook erg veel mensen die vinden het bouwen an sich wel leuk, maar die vinden het nog leuker om de cockpit 100% schaalgetrouw te bouwen. of alle klinknagels correct op de huid van het toestel te zetten.
er zijn mensen die 2 jaar over een toestel bouwen. niet omdat ze langzaam bouwen..
iedere avond, weekenden.. zoveel werk kan erin zitten.

bepaal voor jezelf wat je wilt.
jij moet het maken. jij moet het er mee eens zijn.
je kan hem ook oranje rood en blauw maken. dan is het niet schaalgetrouw, maar het is wel jouw toestel ;-)

wel 1 ding.
een echt toestel is onder en boven regelmatig dezelfde kleur.
wij zitten niet in dat toestel, wij moeten de onder en bovenkant echt zien.
een gevorderd piloot lukt dat altijd wel.
een beginner heeft daar heel veel moeite mee.
ga je veel bijzondere figuren vliegen, wordt dit ook zeer belangrijk. kijk naar de 3d vliegers, of acro vliegers.

zelf probeer ik 1 kant heel licht te maken, andere kant donker.
kun je boven en onder goed uit elkaar houden.
en als je er op let, hebben bijna alle toestellen dit.
behalve de echte schaaltoestellen ;-)

iemand ook een idee om makkelijk de pompnagels in de depron te maken ik dacht zelf met de dreumel maar iemand anders nog een idee wat makkelijker gaat.

mvg richard

Kijk hier eens op dit draadjehttp://www.modelbouwforum.nl/index.php?threads/231654/
Ik weet niet of houtlijm op depron kan, eerst effe testen dan maar.....

Begint er al aardig op te lijken, succes met afwerken!

Misschien is het handig om eerst te kijken of het goed vliegt voordat je er uren in steekt met de afwerking.

Groeten, Arnold

Kijk hier eens op dit draadjehttp://www.modelbouwforum.nl/index.php?threads/231654/
Ik weet niet of houtlijm op depron kan, eerst effe testen dan maar.....

Begint er al aardig op te lijken, succes met afwerken!

Misschien is het handig om eerst te kijken of het goed vliegt voordat je er uren in steekt met de afwerking.

Groeten, Arnold
Maar ik ben ook niet van plan om er raar mee te vliegen om het zo maar te zeggen gewoon leuk rondjes vliegen vind ik al genoeg hoor lekker genieten en niet te snel vliegen.

mvg richard

heeft niets met schieten of mis schieten te maken.
ALLES wat je toevoegd, is meer gewicht.
en als je jouw toestel op de weegschaal hebt gelegd, zul je merken dat er echt niet veel bij mag om binnen je gewicht te blijven.

maak nu eerst eens een toestel wat vliegt.
zware kleintjes (jouw toestel valt onder de kleintjes) hebben de neiging vrij vlot te vliegen. dan zie je al die details niet eens.
dan vallen ook al die verschillende stuurvlakken niet op.

daarnaast. kun je ze zowieso wel besturen?
1 kanaal voor gas
2 voor aileron (vleugel)
1 voor roer
1 voor hoogte

zijn er al 5. en dan moet je nog minimaal 2 servo's toevoegen voor de flaps.
dus 7 kanaals ontvanger minimaal, en een zender die al die functies kan besturen en mixen.
heb je dat?

nogmaals.
maak eerst gewoon eens iets wat vliegt.
als dat vliegt, kun je altijd nog dingen toevoegen.
doorgaans leert een kind ook eerst kruipen, lopen, en dan pas rennen..
sla je een stap over, gaat het zeer doen..

Ik heb een spektrum dx6 i en daar zouden de flap wel op kunnen maar ik heb je advies op gevolgd en alleen de ailerons aangebracht ben nu aan het schilderen.

Mvg Richard

Hoewel ik niemand z'n droom wil ontzeggen is het denk ik handiger om eerst andermans plannen te bouwen.

Voor een indicatie van het ontwerpproces, iemand die plaatjes en schema's neemt van vliegtuigen en er een model van maakt: http://forum.flitetest.com/showthread.php?11251-nnChipmunk-Swappable-design-build-and-review-log

Drie maanden regelmatig versies maken, laten testen door meerdere beta builders, en rekening houdend met wijzigingen die nodig zijn voor een schaalmodel. Hij heeft vier versies, en de plannen om er meer te maken voor als ie er eentje in de grond ploegt. Twee vleugels, eentje volledig scale voor >80MPH vliegen, eentje simpeler en geschikter voor normaal vliegen.

Mij teveel werk, ik bouw zijn eindresultaat wel. De Chipmunk was oorspronkelijk een trainer, en het schaalmodel lijkt ook goede eigenschappen te hebben. Zou m'n eerste vierkanaals worden, lijkt me leuk.

Nou weer een paar update wil het toch even laten zien

Mvg Richard

Bijlagen

• IMG-20160209-WA0000.jpg
    IMG-20160209-WA0000.jpg
    69 KB · Weergaven: 244
  • IMG-20160209-WA0001.jpg
    IMG-20160209-WA0001.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 249
  • IMG-20160209-WA0005.jpg
    IMG-20160209-WA0005.jpg
    108,1 KB · Weergaven: 248
  • IMG-20160209-WA0003.jpg
    IMG-20160209-WA0003.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 238
Graag gedaan[emoji23]

Ziet er goed uit, een hoop uurtjes ingestoken!

Heb je die klinknagels met houtlijm gedaan? Gaat dat goed?

Voorzichtig de lucht in hoor! Het kan zijn dat je stuka hier en daar nog wat getrimd moet worden.
Verwacht niet dat hij in 1 keer rechtuit vliegt, mijn timmermansoog hou je niet voor de gek[emoji12]

Heb je al een weegschaal op de kop getikt, of wacht je op je verjaardag[emoji23] ? Ik ben benieuwd wat je stuka weegt.

Groeten, Arnold

Graag gedaan[emoji23]

Ziet er goed uit, een hoop uurtjes ingestoken!

Heb je die klinknagels met houtlijm gedaan? Gaat dat goed?

Voorzichtig de lucht in hoor! Het kan zijn dat je stuka hier en daar nog wat getrimd moet worden.
Verwacht niet dat hij in 1 keer rechtuit vliegt, mijn timmermansoog hou je niet voor de gek[emoji12]

Heb je al een weegschaal op de kop getikt, of wacht je op je verjaardag[emoji23] ? Ik ben benieuwd wat je stuka weegt.

Groeten, Arnold
Jazeker een hoop uurtjes in gestoken maar dat vind ik niet erg volgen nog wel een x aantal uurtjes hij is nog lang niet klaar.
En neen had je bericht te laat gelezen heb het met de dreumel gedaan en ach ziet er ook wel leuk uit vind ik zelf
En wat bedoel je met je timmersmans oog hahahahaha
En de weegschaal vraag ik op mijn verjaardag weet jij nog een goeie daarvoor.

Grt Richard

Back