Ben eindelijk begonnen aan het bouw van de DG-300 die ik heb overgenomen van Jacco.
Het is 2.4m met een Graupner ABS romp. Er zitten flinke flaps op die zowel boven als onder uitsteken (ongeveer een kwart boven). Ze worden aangestuurd door een enkele servo in de romp. Ik kan me voorstellen dat er een flinke druk op deze flaps kan komen. Hoe krachtig moet de servo zijn?
De standaard inbouw van alle drie servo's gaat er vanuit dat je standaard servo's gebruikt (1989). Standaard servo's zijn zwaar maar als ik toch lood in de neus moet doen kan ik mischien beter standaard servo's gebruiken.
Ben nu ook lid van een club geworden nadat ik ondekte op mijn eerst uitje naar "mijn" vliegveldje dat er nu een grote oeivaar nestpaal midden in het veld staat. Geen goede plek meer dus. Ben weer gaan zoeken op google earth en vond een prachtige veld. Toen ik daar ging vliegen kwam ik andere vliegers tegen en werd vriendelijk geinformeerd dat het eigenlijk het veldje was van een club, dus besloot ik maar om overstag te gaan en lid te worden.
Het is 2.4m met een Graupner ABS romp. Er zitten flinke flaps op die zowel boven als onder uitsteken (ongeveer een kwart boven). Ze worden aangestuurd door een enkele servo in de romp. Ik kan me voorstellen dat er een flinke druk op deze flaps kan komen. Hoe krachtig moet de servo zijn?
De standaard inbouw van alle drie servo's gaat er vanuit dat je standaard servo's gebruikt (1989). Standaard servo's zijn zwaar maar als ik toch lood in de neus moet doen kan ik mischien beter standaard servo's gebruiken.
Ben nu ook lid van een club geworden nadat ik ondekte op mijn eerst uitje naar "mijn" vliegveldje dat er nu een grote oeivaar nestpaal midden in het veld staat. Geen goede plek meer dus. Ben weer gaan zoeken op google earth en vond een prachtige veld. Toen ik daar ging vliegen kwam ik andere vliegers tegen en werd vriendelijk geinformeerd dat het eigenlijk het veldje was van een club, dus besloot ik maar om overstag te gaan en lid te worden.