bouw dockwise zwaarladingschip

hallo,
ik ben vorig jaar begonnen met het bouwen van de black marlin van dockwise, de romp is bijna klaar.De romp is geheel van staal gemaakt, en ben nu bezig met de stuurhut af te werken. foto's volgen nog..

mc20angelmg2567.jpg

full
full
full

hier een paar foto's van de Black Marlin zoals die er nu bij ligt..
schaal 1:135.
lengte van 1.75
radiografisch
2 boegschroeven
12v motor
romp geheel van staal
gewicht op dit moment 27 kg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zien we graag die plaatjes.
Beter dan al die ideeën die hier al op het forum zijn geplaatst over dit soort schepen, waar uiteindelijk niets van terecht komt.

Heb je nog details van de plaatwerk bouw?
Ben wel benieuwd naar hoe je dat gedaan hebt.
Het komt wel voor dat er een "stalen" schip wordt gemaakt, maar dat blijkt dan enkel om de wapening van de plamuur te gaan.

Wordt hij nog afzinkbaar? (edit; net gepost dat "niet afzinkbaar" jammer.)

Dat zien we graag die plaatjes.
Beter dan al die ideeën die hier al op het forum zijn geplaatst over dit soort schepen, waar uiteindelijk niets van terecht komt.

Heb je nog details van de plaatwerk bouw?
Ben wel benieuwd naar hoe je dat gedaan hebt.
Het komt wel voor dat er een "stalen" schip wordt gemaakt, maar dat blijkt dan enkel om de wapening van de plamuur te gaan.

Wordt hij nog afzinkbaar? (edit; net gepost dat "niet afzinkbaar" jammer.)

ja zag op de forum dat er al veel gediscuseert werd over de tekeningen van zulk soort schepen.. heb eerst de spanten uitgeslepen, en toen de huid van plaatstaal eromheen gebogen, dus hij is geheel van staal.. gr

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit, het voordeel is wel bij "staal" dat je niet veel balast moet leggen. wel jammer dat je hem niet afzinkbaar gaat maken :( . bij deze een abbo (abonnement) op je schip

grtn Brecht

Tsja... Ik zie eigenlijk liever een niet-afzinkbare, goed gebouwde DockWise dan de zoveelste zink-discussie waarbij vervolgens niets meer van de grond komt. Dus: Chapeau, ziet er goed uit, ik volg je vorderingen.

Ik had het gezien, ziet er degelijk uit. Na al die eerdere topics van anderen over wilde plannen om dit schip te bouwen, is het een verademing om ook eens iets te zien wat echt gebouwd wordt. :D

Back