Ik had die kop niet herkend, je hebt wel een en ander aangepast zie ik, bv. de snavel is anders. Ik bedoelde dat je die foto nu nog steeds kan aanpassen, ook al is het een paar postings geleden, door die ene foto zijn nu alle verdere berichten extra breed :cry: Ja, nu is het weer normaal, opgelost :wink:
Hallo, Ik heb hier ook nog een eagle liggen met een gehavende romp. Door andere bezigheden heeft ie lange tijd op de kast gelegen maar ik zou nu een nieuwe romp willen maken. Is het mogelijk om deze tekeningen in DXF formaat te krijgen aub? Dank bij voorbaat mvg Eric
Hallo, De kop is af.... (Mijn broer verdient alle credits hiervoor) @erve, Wat betreft de dxf-file, hier een link Ik heb de file geexporteerd vanuit illustrator... (voor autocad versies 2000/LT2000: voor wat het waard is) Ik weet niet of zoiets goed gaat. http://www.breukink.net/eagle/eagle.dxf
Eefjan, De DXF file werkt in acad 2004, heel vriendelijk bedankt. Nu kan ik eindelijk een nieuwe romp maken. Je hebt een prachtige kop gemaakt. mvg Eric
Eagle is hersteld. Bijna alles is nu 6mm holle Carbon buis en aluminium. Gewicht zonder accu is 272 g. Staart is vast ingesteld op 20 graden. Aluminium stukje van de staart kan losgeschroefd worden (zie boutje in het uiteinde) om te vervangen door stukje met andere hoek, of om later te voorzien van Frank's dubbel servo system :wink: . Hopelijk kan ik morgen met deze 'bionische' Eagle eens proefvliegen. Epoxy plaatje kan verschuiven (regelen zwaartepunt) moet nog verder 'bewerkt' worden. Gilbert
Eefjan, die kop wordt wel zeer echt, je zou er bijna bang van worden :wink: Wat betreft de dxf file, ik kan hem niet openen met Picture-it, alhoewel dit programma dxf kan importeren :cry: Kan je er voor mij een pdf en/of een jpg van maken? bedankt
Gilbert, Hij is behoorlijk veranderd, maar het ziet er degelijk uit, zal wel werken :wink: Waar dient dat plaatje voor? Voor de ontvanger? Hoe stuur je nu links /rechts? Zit er nog ergens een servo?
Frank, Hier de link naar de pdf-file www.breukink.net/eagle/eagle.pdf Eefjan ps Mooi werk Gilbert! Ik had ook nog een vraagje voor je, Op pagina 2 (geloof ik) van dit draadje staat een plaatje waarbij je de hoek laat zien van de carbon stokjes. Waar heb je dat "hoekmetertje" vandaan?
Frank, de servo komt achteraan in een uitsparing in het epoxyplaatje. Niet goed te zien op de foto. Ontvanger wordt met elastiek vastgemaakt op houten 'cirkel' Vandaag vlucht gemaakt, maar zelfde probleem. Eens tegen de wind is de 20° graden van de staart te veel en probeert de vogel naar omhoog te vliegen ipv van horizontaal tegen de wind in. Ik probeer nog één keer met het zwaartepunt wat meer naar voor en anders wordt het een 3 kanaalszender. Eefjan, bedankt voor het compliment. Het hoekmetertje kwam standaard bij mijn draaibankje. Ik denk dat je zoiets kan bestellen bij RC-machines.de (RCUWM180, misschien hebben ze ook andere uitvoeringen). Mooie kop trouwens, ik zou er nog niet durven mee vliegen omdat ik te veel crash, maar dat wordt wel beter. Gilbert
Opnieuw gevlogen vandaag en met succes. Eagle vloog heerlijk en éénmaal op hoogte was 1/2 gas voldoende om rustig rond te vliegen. Nog steeds was het duidelijk dat het kleine beetje tegenwind ervoor zorgde dat de staart beter een paar graden naar beneden kon. Nu nog meer vluchten om de controle te verbeteren. En dan, verder aanpassen...
@Gilbert: Ik heb vanavond ook gevlogen, windstil, dan voelt de Eagle zich op zijn best :wink: Het vliegen bij een stevig windje zal altijd een probleem blijven, ook als je een 3de kanaal hebt voor hoogte, met een klein beetje down gaat ie iets sneller, maar niet veel :cry: Om eens te ervaren hoe jij ermee vliegt, heb ik een hele vlucht gemaakt zonder de hoogteroer knuppel aan te raken, ik moet zeggen dat het prima te doen is. De hoogte is goed te regelen met alleen motor, hij verliest wel wat hoogte als je een bocht maakt bij lage snelheid, verder valt me op dat je met hoogteroer erbij scherpere bochten kunt draaien. De vlucht was met 2S Konion 1100mAh, duurde 14minuten. Bij de landing moet je een beetje oppassen, ik gaf vlak boven de grond nog even iets meer gas en toen meteen motor uit, een redelijke landing, maar met hoogteroer erbij gaat het mooier :wink: Thuis nog even de instelhoek gemeten, precies 20 graden, het zwaartepunt heb ik ca. 5mm voor het opgegeven punt (de kop hangt dan een beetje voorover). @Eefjan: bedankt voor de pdf file, ik moet zeggen dat je er een mooie tekening van gemaakt hebt, ik had zelf ook het triplex ingescand, maar bij jou is het veel duidelijker, hoe doe je dat?
@Frank, Bedankt voor het compliment. Ik had de in 2 delen ingescande triplex op elkaar gepast in Photoshop en toen in illustrator geopend. Daarna met de pen puntjes langs de randjes (binnenkant van snijvlak) gezet (in bochten wat meer dan in rechte stukken) daar trekt illustrator dan rechte lijnen doorheen die je dan evt op plekken kan "smoothen". Heeft wat tijd gekost, maar dan heb je ook wat... @Gilbert, Ik ga eerst ook zonder die kop vliegen (heb ook niet veel ervaring). Eefjan
@Frank, bedankt om dat eens uit te proberen. Ik zal volgende keer ook het zwaartepunt iets naar voor brengen. Ondertussen kijk ik uit naar een beter LiPo zodat ik wat langere vluchten kan maken Hopend op nog veel windstille dagen...
Hallo, Eindelijk weer eens tijd gehad om verder te knutselen! De staart zit er nu op, en hij werkt fantastisch, goed bedacht Frank! Eefjan Hier twee fototjes Hier een videotje van de werking, (beetje wiebelig, sorry daarvoor) http://www.chem.uu.nl/~breuk101/eagle/Staart.MPG
@Frank, Ik had nog een vraagje over je instellingen van jou zender. (Ik heb een Graupner MX12, trouwens) Je vertelde ergens dat je wat hoogte bij mixt tijdens richting geven. Hoeveel precies, of is dat beter proefondervindelijk vast te stellen. Eefjan ps I weet niet of het filmpje uit mijn vorige bericht bij iedereen direct afspeelt na openenen van de pagina (bij mij wel). Dit zou lastig kunnen zijn, is dit in te stellen?
Ik mix een klein beetje hoog bij, niet teveel want hierdoor wordt wel de richtingsuitslag beperkt. Ik zou het eerst zonder proberen, dan kun je zien of je baat hebt met een beetje hoog erbij, je kan natuurlijk ook tijdens een bocht zelf wat hoog erbij geven. Hoeveel graden kantelt nu bij jou de staart bij L/R sturen? Dat filmpje speelt inderdaad vanzelf af als de pagina geladen wordt, zelfs als je een andere posting aan het lezen bent, het vertraagt dan het laden van de andere postings, zou ik niet op deze manier doen. Ikzelf geef altijd alleen de url, als je daar op klikt start het filmpje pas op. Dus zo: http://www.chem.uu.nl/~breuk101/eagle/Staart.MPG
Geweldig mooi orniweer gisteravond, wind tussen 0-2km/h. Een paar mooie vluchten met de FBKanarie en de Eagle gemaakt, bij gebrek aan een cameraman (en een statief :wink: ) zelf geprobeerd een filmpje te maken: http://airtoimedia.nl/web/upload/fbk/FBK_Eagle_flight_12april2007_HQVCD.mpg
De Eagle is af, nu eens tijd vinden om hem uit te proberen.... (plaatjes/filmpjes volgen) @Frank, De staartuitslag is maximaal zo'n 30-35 graden (schatting). Ik zal eerst eens zonder bij mixen proberen. Eefjan
:cry: Na wat redelijk geslaagde pogingen is de Eagle nu volledig total loss (oa gebroken ruggetje). Hij kwam niet onzacht in aanraking met de grond. Ik had nogal last van wat windvlaagjes en andere ongemakken. De beste vlucht die hij maakte was trouwens koploos :? Repareren maar weer.... Hopelijk deze week wat filmpjes met de vluchten en een fototje van de patiënt. Eefjan