Gilbert,
Hopelijk is het triplex gedeelte met de vertraging nog wel in orde? Dan zou je ook uit triplex of epoxyplaat een nieuw staartstuk kunnen figuurzagen, dan is ie weer origineel.
De hoogte van de achterkant van de vleugel heeft invloed op de hoek tussen de vleugel en de staart, meer maakt het eigenlijk niet uit, dus de vleugel horizontaal en de staart op 20graden heeft hetzelfde resultaat als de vleugel op -5graden en de staart op +15graden. De romp hangt dan iets minder achterover in het laatste geval.
Theoretisch moet het wel mogelijk zijn om te sturen d.m.v. verdraaing tussen de beide vleugels, maar praktisch is dat meestal moeilijk uitvoerbaar, er komen vrij grote krachten op de vleugel te staan. Er bestaan wel modelzwevers die sturen door de vleugels te laten kantelen, maar ook hier is dit mechanisch lastig te bouwen.
Misschien heb je een leuke constructie in gedachten?
Via de staart sturen is veel eenvoudiger, de staart is licht en er staan minder krachten op.
Trouwens vandaag (zondag) nog 2 vluchtjes met de Eagle gemaakt, vroeg op pad gegaan (10uur, erg vroeg voor mij :wink: ) omdat voorspeld was dat de wind later zou aantrekken. Dat viel dus erg tegen, ik heb gevlogen tussen 10:15 en 11:15 uur en de wind was erg vlagerig, op het ene moment leek het bijna windstil en een minuut later veel wind :cry:
Onlangs heb ik een hand-windmeter aangeschaft, deze maar eens een tijdje bekeken, wat zag ik? Windsnelheid varieert tussen 3km/u tot 20km/u :cry:
Tot 10km/u kun je redelijk vliegen met de Eagle maar daarboven wordt het erg moeilijk, dus om 11:15 gestopt, gelukkig de Eagle heel gebleven.......
Ik weet niet wat 48 DP precies inhoud, wel weet ik dat het originele motortandwiel van de Eagle 8 tanden heeft met M 05, wat moduul 05 betekent.
Misschien weet iemand hier meer over te vertellen? Wat betekent moduul 05 en wat is dan de vergelijking met DP?