@Gilbert: Ik heb vanavond ook gevlogen, windstil, dan voelt de Eagle zich op zijn best :wink: Het vliegen bij een stevig windje zal altijd een probleem blijven, ook als je een 3de kanaal hebt voor hoogte, met een klein beetje down gaat ie iets sneller, maar niet veel :cry:
Om eens te ervaren hoe jij ermee vliegt, heb ik een hele vlucht gemaakt zonder de hoogteroer knuppel aan te raken, ik moet zeggen dat het prima te doen is. De hoogte is goed te regelen met alleen motor, hij verliest wel wat hoogte als je een bocht maakt bij lage snelheid, verder valt me op dat je met hoogteroer erbij scherpere bochten kunt draaien. De vlucht was met 2S Konion 1100mAh, duurde 14minuten.
Bij de landing moet je een beetje oppassen, ik gaf vlak boven de grond nog even iets meer gas en toen meteen motor uit, een redelijke landing, maar met hoogteroer erbij gaat het mooier :wink:
Thuis nog even de instelhoek gemeten, precies 20 graden, het zwaartepunt heb ik ca. 5mm voor het opgegeven punt (de kop hangt dan een beetje voorover).
@Eefjan: bedankt voor de pdf file, ik moet zeggen dat je er een mooie tekening van gemaakt hebt, ik had zelf ook het triplex ingescand, maar bij jou is het veel duidelijker, hoe doe je dat?