[Bouw-en vliegverslag] Twister 3D

Hallo,
ik had al wat ervaring met een carboon FP, maar vond het niet fijn dat ik met het minste zuchtje wind niet meer kon vliegen...
Dus carboon verkocht, Twister 3D gekocht :D
VOlgens gearge van Het Antwerp helicenter zou hij maffe 3D kunnen vliegen, maar das voor later, ik ga beginnen met de padle weights helemaal naar buiten voor een stabiele heli.

De kit zelf:
De kit die ik kocht wordt geleverd met 4 servo's: drie op de kop-> jawel standaard CCPM ! en een op de staart+ een brushless motor.
Dit moois samen kost 200 euri (spotprijs in vgl met zoom400)
Dan heb ik de regelaar van twister erbij gekocht een tarabat pakket van 2500mAh (3S) en een GWS-gyro.
Ontvanger en zender had ik al nl Multiplex mc3010 en een 5/6 pico
ontvanger
De staart wordt met een as en tandwielen aangedreven en loopt superzacht op 4 lagers...

ik zal proberen van hier enkele foto's te posten maar dat is hier niet simpel
:(

http://www.flylac.org/tiki-download_forum_attachment.php?attId=417
http://www.flylac.org/tiki-download_forum_attachment.php?attId=418

Ah leuk heli-tje,kheb deze in Nurenberg ook van dichtbij gezien,en hij is toch weer anders dan bv de zoom/t-rex/microstar etc...

Ben benieuwd naar je bevindingen....

Mijn bevindingen op dit moment: ziet er mooi uit :D
vliegen zal waarschijnlijk voor volgende week ergens zijn of nog later, het is namelijk de eerste heli die ik in mijn zender moet programmeren en dat gaat niet zo vlot als ik zelf zou willen :( ook gyro afstellen enzo is nieuw voor mij, maar het lukt toch aardig (denk ik op dit moment)
na de nodige uurtjes prutsen, kan ik nu aan het fijntrimmen beginnen :)
ik ga ook een trainingskruis of -hoepel maken voor de eerste vluchten en de laatste afstellingen. Ik zou het liefst een trainings cirkel maken, maar ik heb geen idee welke cirkel hiervoor te gebruiken... een gewone hoepel is namelijk te groot. Iemand een ideetje?

greetz

8)

Tijd voor een update:
ik Had de heli volledig geprogrammeerd gekregen (eindelijk) Maar het was toch niet helemaal naar mijn zin, ik kon bv meer negatieve pitch geven, dan positief...
Ik heb er dus niet mee proberen vliegen, maar even naar een clublid gebeld, die hem maandag gekocht heeft. Ik ging ervan uit dat de kop toch redelijk afgesteld was (want hij was volledig gemonteerd, en de FP-heli's van dit merk worden zelfs ingevlogen...) MAAr dit was dus niet het geval...
Ik kan dus zo goed als opnieuw beginne, eerst mechanisch alles perfect zetten, en dan voor de tweede keer pitch etc. instellen :(

Maar liever dit, dan een kapotte heli :)

vandaag geen tijd gehad, morgen zeker geen tijd... zal iets voor vrijdagavond of het weekend worden dus... (school is een fulltime job op dit moment)

groetjes

Mooie kist, zeker het afstellen waard ;) Zeker mooi mechaniek, de kop ziet er meer solide uit dan ik ben gewend van dit formaat heli's. Wat voor cellen vlieg je hem (straks ;))?

yoo ,

heb de twister ongeveer een maandje , maar heb nog maar enkele vluchten kunnen doen .
Zeker een bruschles motor opsteken dat minimum zijn 3000 toeren maakt per volt . Heb eerst met een motor gevlogen dat 2500 toeren maakte per volt en dit was echt te weinig .

Heb op de heli een lipo steken van 1500 mha +- 10 minuuten vliegen .
Voor de rest vloog hij goed , beetje te vergelijken met de zoom , maar heb nog niet alles geprobeerd .

hallo, ik heb een pakket van "Tarabat" gekocht (met de roze krimpfolie rond) van 2500 mAh, kan wel maar 8C aan...
Dit pakketje was iets duurder dan het "twister"-pakket, van "maar" 1500 mAh...

greetz

Damn, slecht nieuws...
Ik dacht eerst dat mijn gyro kaduuk was, omdat de staartservo volledig naar een kant bleef staa en warm werd, maar nadat ik hem rechtstreeks in de ontvanger stopte, was het probleem nog steeds niet opgelost... even een andere servo van het schap gehaald, en die werket perfect, ook via de gyro... Staartservo dus kaduuk...

Welke koop ik nou best? dat hij nauwkeurig en snel moet zijn weet ik, maar heeft iemand tips? (wel betaalbaar liefst) Mijn gyro is een GWS PG03, zou een FS-30 van Robbe goed genoeg zijn?

greetz :(

Hitec HS-50 is veel gebruikt, en vaak snel zat. Ik heb de Pico van GWS op de tail van een Hornet en die is net snel zat...

Vandaag naar ne Modelma-beurs in Brussel geweest en daar een HS-50 gekocht, nu kan de heli eindelijk gevlogen worden :)

Ik laat iets weten als de eerste vlucht een feit is :wink:

groetjes Bavo

Yo,

Ben vandaag ff een paar vlugtjes gaan doen met de twister , en moet zeggen hij vliegt vrij goed .
Wat ik vind is dat hij goed windbestendig is , want vandaag was er toch wat wind en hield zich goed .
Persoonlijk vind ik hem ook beter vliegen als de zoom , maar voor 3D zie ik hem niet echt zitten omwille van de nerveusitijd . Nu met de 1500mh heb ik 10 minuten vliegtijd wat ik ook wel vrij goed vind .

Jah, omdat het hier al even stil is: tijd voor een "update"
ik ben momenteel nog aan het genezen van de griep en ik heb dus noiks gevlogen de laatste dagen. wel heb ik vrijdag even "gehopt" met de heli maar de batterij was leeg voor ik hem had afgesteld (vooral de staart dan).
eerste reactie was: HOLA minder uitslag op de cyclics!!! uitslag met 50procent verminderd dus, nu reageert hij nog zeeeer goed, maar niet overdreven, het is duidelijk dat ie voor 3D ontwikkeld is!
dan als ik de staart wilde uittrimmen en wat met de gain prutsen was de batterij leeg, logisch want ik had ze slecht een keer opgeladen en zeeeeeer lang geprogrammeerd en proefgedraaid...

en sindsdien ben ik dus ziek en vrijdag zou ik gaan snowboarden dus.... dat wordt iets voor de 2e week van de paasvakantie :P

groetjes

Owkey deze morgen de eerste echte vlucht gedaand :D :D :D
Er was wel wat wind maar daar heeft de heli geen moeite mee.
Hij is stabiel en reageert zeer precies en snel.

ik ben dus zeer blij want de heli is wat ik ervan verwachtte: een heli die wat wind kan verdragen, stabiel is en groeimogelijkheden heeft. Ohje, die groeimogelijkheden heeft hij zeker, iemand van mijn vliegclub heeft met zijn twister al vlot rolletjes en loopings gevlogen dus....

Op naar de volgende vluchten en na wat oefenen rondvliegen (want ik heb nu enkel meer gehooverd)

Greetz Bavo

8)

http://www.flylac.org/show_image.php?id=1262&nocount=y
http://www.flylac.org/show_image.php?id=1261&nocount=y
(ik krijg het maar niet in orde dat je ze meteen kan bekijken, sorry)

Hier twee fotootjes van de twister, hij heeft nu al een dertig vluchtjes gemaakt, en ik ben er zeer tevreden over!!
Ik heb vorig weekend een volledig gepimpte versie gezien, volledige alu rotorkop, carbon bladen, andere motor,... En de demo die hiermee gevlogen werd, verschikde niet veel van de vele Trex filmpjes die ik al gezien heb :!:

Greetz

Back