Hallo medebouwers,
Net als Kees de Mol zal ook ik hier een bouwverslag maken van een EUROKOTTER.
Dit zal de TH - 7 Adriana Maria bouwjaar 2003 door Padmos worden met de volgende gegevens.
Bouwjaar: 2003
Casco: Polen, Stal-Rem
Afbouw: Machinefabriek en Dokmij Padmos, Stellendam
Lengte: 23.97 m.
Breedte: 6.85 m.
Diepgang: 3.65 m.
Tonnage: 152 BRT ton
Motor: Mitsubishi S6RF-300, 221kW/300 pk, 1430 rpm
Een kennis van mij vaart op deze kotter en heeft mij al van de nodige detailfoto's voorzien en met medewerking van de schipper ook het algemeen lijnenplan van deze kotter in mijn bezit gekregen.
De romp (schaal 1:25) en schroef (100 mm) heb ik besteld bij de modelshop flevoland en is gemaakt door Bert Kroes.
Bijgaand wat eerste vorderingen en wat foto's van de echte TH-7
Romp na binnenkomst
Hier de vorderingen van vandaag na een druk pinkster weekend vandaag heerlijk kunnen bouwen.
Dit was een behoorlijke werkje van 3 x 3 mm massief een achtermast die op de schoorstenen staat gefabriceerd van de week ff verder bouwen.
Ik hoop dat ik van de week nog wat meer kan laten zien door drukte moet ik af en toe schipperen met de bouwtijd.
Gr. Gert.
Net als Kees de Mol zal ook ik hier een bouwverslag maken van een EUROKOTTER.
Dit zal de TH - 7 Adriana Maria bouwjaar 2003 door Padmos worden met de volgende gegevens.
Bouwjaar: 2003
Casco: Polen, Stal-Rem
Afbouw: Machinefabriek en Dokmij Padmos, Stellendam
Lengte: 23.97 m.
Breedte: 6.85 m.
Diepgang: 3.65 m.
Tonnage: 152 BRT ton
Motor: Mitsubishi S6RF-300, 221kW/300 pk, 1430 rpm
Een kennis van mij vaart op deze kotter en heeft mij al van de nodige detailfoto's voorzien en met medewerking van de schipper ook het algemeen lijnenplan van deze kotter in mijn bezit gekregen.
De romp (schaal 1:25) en schroef (100 mm) heb ik besteld bij de modelshop flevoland en is gemaakt door Bert Kroes.
Bijgaand wat eerste vorderingen en wat foto's van de echte TH-7

Romp na binnenkomst

Hier de vorderingen van vandaag na een druk pinkster weekend vandaag heerlijk kunnen bouwen.

Dit was een behoorlijke werkje van 3 x 3 mm massief een achtermast die op de schoorstenen staat gefabriceerd van de week ff verder bouwen.

Ik hoop dat ik van de week nog wat meer kan laten zien door drukte moet ik af en toe schipperen met de bouwtijd.
Gr. Gert.
Laatst bewerkt: