Bouw Eurokotter TH -7

we gaan weer beginnen

Na bijna 4 jaar niks gedaan te hebben gaan we weer verder met de bouw van dit mooie kottertje.

Heb vanavond de boot maar weer eens op tafel gezet en wat klein herstel werk gedaan. 2 x verhuizen in 4 jaar heeft e.a. niet goed gedaan :-( maar uiteindelijk moet dit het eind resultaat
worden

418.jpg

Inmiddels heeft het origineel sumwings gekregen met pulsvisserij dus moeten we nog maar eens kijken of we dit voor deze versie ook gaan maken.

Ik houd jullie op de hoogte.

Ben ook met de voor bereidingen gestart voor een grote zuster voor de TH-7 de BCK 40

Hiervoor ben ik momenteel de tekeningen die ik heb in Autocad aan het bewerken om zo een schaal 1:25 te krijgen. Heb met medewerking van de schipper van de BCK 40 een prachtig tekeningen pakket gehad waar e.a. mooi parallel kunnen laten gaan lopen.

Ook hier nog even een plaatje van het origineel.
03.jpg

gr Gert

Laatst bewerkt:
Goed nieuws Gert! zeker t volgen waard!
De 1:1 versie ligt al voor de tweede week bij ons voor de deur (wind ) en is regelmatig klant bij ons en vaste klant op Scheveningen.

Je had beter een nieuw draadje kunnen beginnen, alles wat hier voor staat heeft totaal geen waarde meer, omdat je je foto's hebt gewist.

Of ga je dat herstellen?

@herm,

Kan ik begrijpen dat ze nu met dit weer voor de kant ligt. Een kennis voer voorheen op dit mooie kottertje zodoende heb ik aan boord ook genoeg foto's kunnen maken.
Nu vaart hij op de GO1 maar nog niet de tijd gehad om daar eens a/b te kijken.

@baggeraar
Volgens mij zijn er weer wat links hersteld dus wordt het weer een beetje leesbaar.

Van het weekend weer verder :-)

@herm,

Kan ik begrijpen dat ze nu met dit weer voor de kant ligt. Een kennis voer voorheen op dit mooie kottertje zodoende heb ik aan boord ook genoeg foto's kunnen maken.
Nu vaart hij op de GO1 maar nog niet de tijd gehad om daar eens a/b te kijken.

@baggeraar
Volgens mij zijn er weer wat links hersteld dus wordt het weer een beetje leesbaar.

Van het weekend weer verder :-)

daar heb ik nog wel een paar plaatjes van de GO 1 Gert;)

Deense modelbouwers

Hallo gert.

Ik bouw zelf geen vissersschepen maar vind het zeker zeker boeiende schepen.

Ik heb al enige tijd contact met deense modelbouwers welke ook werkelijk vissen met hun modelschepen.
Hier de link van het youtube kanaal van martin Holst.
Een oud kapitein welke hele mooie modellen maakt.:
Martin Holst - YouTube

Ik hoop dat je het leuk vind.

Gr leen

@ brecht,

Tja, de BCK 40 is ook een mooi schip en wordt met schaal op 1:25 ook een flinke dame.

De TH-7 is een echte Eurokotter waarvan Padmos er een behoorlijk aantal heeft gebouwd. Ik moet wel zeggen dat dit model met de twee pijpen me het meeste aansprak. En ik hier gelukkig een goed algemeen plan van kon krijgen. Want tekeningen van dit soort scheepjes lijkt nog altijd staatsgeheim :-)

Tekeningen van de BCK 40 kon ik na een toevallige ontmoeting met de schipper in Harlingen krijgen. Hij heeft ze voor mij geregeld bij Herman Jansen. Het ontwerp buro.
Kompleet met spanten plan in de juiste schaal. Dit ben ik nu uit een aan het zetten in autocad zodat ik ze hier op de plotter kan printen.

@ leen,

De video link is geweldig. Ik ga eens kijken of ik contact kan krijgen met deze man. De borden die op de BCK-40 zitten en de gehele ombouw van boomkotter naar Twinrigger is ook in Thyrboron gedaan.

Maar vissen dat zit er voorlopig nog niet in. Eerst nog wat uitwerken.

uitzoeken018.jpg

uitzoeken021.jpg

gr. Gert

Goedemiddag Buchertje, ziet er allemaal goed uit en grappig dat je de BCK 40 wilt bouwen, ik wil een soortgenoot, de TX 3 gaan bouwen. Ik zit alleen nog te wachten op een algemeen plan en zit in dubio of ik de romp zelf ga (proberen) te maken of dat ik een bestaande romp gebruik. Wat is jouw plan voor de BCK 40?

Groet,

Mark

Back