Ja... ik heb een Lancia Fulvia Sport 1600 en een Beta Coupé 2000ie. Beiden flink mee in de weer geweest. En beiden ook afgerond en schitterend rijdend.
Wel heel veel uren in gestoken...
Motorisch Fulvia gereviseerd, bijna alles wel... flink aangepakt. De Beta had slechts zeer groot onderhoud keerringen en snaren nodig... kleinere details die aandacht vroegen... remmerij... en nog wat modelbouw fixes zeg maar... want die bouwhandigheid komt goed van pas.
Fulvia gerestaureerd, Beta kon ‘opgeknapt’ worden. Harde auto. Minder werk, en was een roestvrije wagen met slechts 68k op de teller... wel een en ander aan parkeerschades... dat heb laten doen, en een deel ook zelf. Nieuwe bumpers opgebouwd uit deels sloop... waren beiden krom... dus mijn ‘nieuwe’ steunen uitgeboord en gericht... strakke bumpers gevonden, alles overgezet en gelast... etc... kwetsbaar blijft het wel... dus ieder jaar is er iets dat ik aanpak. Om dat te verbeteren, conserveren... etc...
Dan duik ik wel heel diep in het mechanische...
Ja... zit diep en notoir sinds denk ik mijn 17e... en heb wel wat motoren in de soep gehad. Maar kreeg de zaak met gebruikt of nieuw altijd weer keurig op de rails...
Ik ziet ‘eenen super DS’... nimmer aangedurfd! CX en GS ook altijd bewonderd. CX 2.5 GT Turbo. Beul van een brik... maar het werd toch ooit een Lancia... Niet dat een Lancia makkelijk sleutelen is hoor? Naja... wat heet... bijna blindelings door die materie... Het is zo leuk spul allemaal... Er is natuurlijk veel meer moois... dit kan ik netaan behappen...
Maar hoelang nog? Het zijn nu echt barre tijden... de tegenwind is een soort orkaan geworden...
Wel heel veel uren in gestoken...
Motorisch Fulvia gereviseerd, bijna alles wel... flink aangepakt. De Beta had slechts zeer groot onderhoud keerringen en snaren nodig... kleinere details die aandacht vroegen... remmerij... en nog wat modelbouw fixes zeg maar... want die bouwhandigheid komt goed van pas.
Fulvia gerestaureerd, Beta kon ‘opgeknapt’ worden. Harde auto. Minder werk, en was een roestvrije wagen met slechts 68k op de teller... wel een en ander aan parkeerschades... dat heb laten doen, en een deel ook zelf. Nieuwe bumpers opgebouwd uit deels sloop... waren beiden krom... dus mijn ‘nieuwe’ steunen uitgeboord en gericht... strakke bumpers gevonden, alles overgezet en gelast... etc... kwetsbaar blijft het wel... dus ieder jaar is er iets dat ik aanpak. Om dat te verbeteren, conserveren... etc...
Dan duik ik wel heel diep in het mechanische...
Ja... zit diep en notoir sinds denk ik mijn 17e... en heb wel wat motoren in de soep gehad. Maar kreeg de zaak met gebruikt of nieuw altijd weer keurig op de rails...
Ik ziet ‘eenen super DS’... nimmer aangedurfd! CX en GS ook altijd bewonderd. CX 2.5 GT Turbo. Beul van een brik... maar het werd toch ooit een Lancia... Niet dat een Lancia makkelijk sleutelen is hoor? Naja... wat heet... bijna blindelings door die materie... Het is zo leuk spul allemaal... Er is natuurlijk veel meer moois... dit kan ik netaan behappen...
Maar hoelang nog? Het zijn nu echt barre tijden... de tegenwind is een soort orkaan geworden...
Laatst bewerkt: