bouw fiesler Storch van Hobby-land.de

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Ik ga niks aan schaal doen met dit model. Daarvoor leent zich de grote versie beter.

Dit is het eerste bouwdoos model dat er is en ik bouw geheel zonder beschrijving. Deze wordt nu aan de hand van mijn foto's en bevindingen gemaakt. Het bouwen op zich valt wel mee en is zeer goed te doen zonder beschrijving. Alleen voor de vleugelbevestiging is de beschrijving dadelijk nodig. De vleugels komen vast aan het model te zitten. En het lastigste moet straks nog komen, dat wordt na het bespannen de voorvleugel op een goede manier bevestigen en opbouwen.

Theo,

Kan lastig zijn zonder beschrijving maar vind dat ook weer lekker kun je zelf bepalen hoe verder te gaan.

Gaat het een fotostappen beschrijving worden, je kunt nooit genoeg foto's maken en lekker dat alles nu digitaal kan.

De vleugel aan de romp vastplakken en niet afneembaar maken wat is daar het voordeel van, is eigenlijk toch alleen maar lastig zou daar nog eens goed over nadenken(en niet te doen).

Zal het voor velen bouwers van de kit lastig worden het model te vervoeren en erger nog dat grote onhandelbare ding een veilige plek te geven in de hangaar.

Ton

Klopt, dat van die vaste vleugel is soms lastig. Ik ben het daar ook nog niet helemaal over eens. Maandag eens kijken wat ik daar aan kan veranderen. Waarschijnlijk moet er dan een dikke blok balsa tegen die rib aan de romp geplakt moeten worden en de struts zullen dan ook meer moeten gaan doen.

Bouw update duurt weer effe, maar ik weet nu wel wat de prijs is voor dit mooie model, en wel 79 euro als ik mij tenminste niet vergis en per direct is het kleine model leverbaar.

Theo Coenen zei:
Bouw update duurt weer effe, maar ik weet nu wel wat de prijs is voor dit mooie model, en wel 79 euro als ik mij tenminste niet vergis en per direct is het kleine model leverbaar.

79 Euro ZONDER gebruiksaanwijzing ... ?

Nee hoor, speciaal voor jou heb ik deze draad gemaakt, dus je hebt nu al de gebruiksaanwijzing en hoeft alleen de bouwdoos nog maar te kopen.

Aan de hand van mijn foto's en bevindingen is er een heel nette bouwbeschrijving geschreven door Wolfgang. Alleen moet je dan wel een klein beetje Duits kunnen lezen.

De vleugel wordt toch afneembaar gemaakt. ik ga iets geheel nieuws uitproberen om de vleugel vast te maken aan de romp. Zodra ik dit voldoende uitgetest heb zal ik hierover berichten.

Back