bouw hydromite

• Topicstarter Topicstarter sven vlam
  • Startdatum Startdatum
JvdZ zei:
is het niet makkelijker en een stuk minder werk om ff langs de copyshop te lopen? Koste mij 5 euro om een A0 uit te printen... lijkt me de moeite toch niet waard om dat te gaan knippen en plakken...
voor die 5 euro zou ik ook niet knippen en plakken en het risico lopen dat het toch scheef zit :wink:

hoeveel volt motor moet ik in mijn hydromite bouwen?
En een gewonen 2-kanaals zender.
Oja,
kan je ook bv met een 4 kanaals zender de ledjes op je boot aan en uit laten gaan?
alvast bedankt!
Jeppe

voor een beetje betaalbare motor zou ik nemen een 540/600 type op 7,2 V
bij conrad hebben ze een 600 BB/SP deze is er wel goed voor en ook niet al te duur.

je kan met een 4 kanaals zender wel de ledjes aan/uit zetten met een servo/schakelaar of met een elektronisch schakelaartje.(dit is lichter en heeft geen bewegende delen) maar pas wel op dat je geen 35 Mhz zender heb want dat is gereserveerd voor de modelbouw vliegers.

weer een update van me hydromite, de onderkant van beide drijvers is nu af. Wat een gepruts dat laatste hoekje in de voorkant... pfff, maar het is goed gelukt al zeg ik het zelf. :D Eigenlijk alleen het dek nog verlijmen. :) Ben van het weekend ook bezig geweest met de motorsteuntjes, zie foto's van het motorje. Heb nu een koelspiraal van 3 windingen, de rest van de koelkop steekt sowieso boven de boot uit dus hier zal ook nog koeling vandaan komen. Motortje komt uit een Serpent Impact auto, voorlopig hier maar is even mee testen, kan ik altijd nog een mooi 3.5cc bootmotortje aanschaffen.

Het motortje met de gemaakte steuntjes:

Van het weekend de houtbouw afgerond! Het aandrijfsetje is ook (bijna) binnen dus dat netjes inbouwen... schuren, plamuren etc... Hier wat fotootjes!

Al mensen verder met de bouw? hier mijn vorderingen, alles zit er wel zo'n beetje in, tijd voor een laklaag bijna :)

dsc00336_sm_114.jpg

dsc00340_sm_717.jpg

dsc00337_sm_102.jpg

dsc00336_sm_222.jpg

hallo,
waar haal jij dat kopelingetje voor de as van je motor naar de as van de schroef?
en kan dit ook met een 6,5 cc vliegtuigmotor?
mvg

Zo dit ziet er al niet verkeerd uit.
Netjes hoe je je motor steun hebt gemaakt.
Ben benieuwd naar je verdere vorderingen.

@ Jacar: Mocht je meer over dit bootje te weten willen komen...
Toets in de zoek functie van dit forum maar eens "Hydromite" in. :wink: :D
@Snelheidskoning: Zijn verkrijgbaar bij de betere modelbouw winkel. :wink: :D

lang lang geleden... boot is al rood geweest, nu verstevigd na een schade en oranje geworden. Nieuwe motor van OS etc etc. Hij begint nu lekker te varen in elk geval!

dsc04161_edit_862.jpg

Filmpje!

jaja, werkt weer prima. Motortje is een OS max .32, das iets meer dan 5cc.

Herken je ook de verlengde aarkade bij de begraafplaats? ;)

Back