Ik heb het nodige werk verzet aan het 'onderstel'.
Op de staart worden eerst nog 2 balkjes gemaakt waar later de staartslof op komt.
De staartslof bestaat uit een stuk balsa met onderop een stukje multiplex voor de slijtage. Het balsa is overgoten met dunne CA om het harder te maken.
De binnenkant van de wielkast heb ik bekleed met 2 mm balsa om te voorkomen dat de romp volloopt met gras.
Voor de vering wordt gebruik gemaakt van stukjes rubber slang. Deze komen in blokjes hout met een halfrond gat erin. Volgens het bouwplan moeten deze blokjes van balsa gemaakt worden, maar dat lijkt me te zwak. Ik maak ze van vuren.
Boren van de gaten in het hout:
Ik legde steeds 2 blokjes hout onder de boormachine, waarbij er steeds 1 van de 2 in stukken brak tijdens het laatste stukje van het boren. Volgende keer kan ik beter eerst een gat boren en daarna het blok doormidden zagen.
Blokjes met de stukken rubber slang erin:
De schaats is gemaakt van essenhout. Nat voorbuigen:
Aan de voorkant wordt de schaats vastgemaakt met 2 schroeven. De vulling tussen de gordingen tussen spant 1 en 2 is gemaakt van multiplex ipv balsa.
Aan de achterzijde ligt de schaats op een hardhouten blokje. Over de schaats wordt een strookje messing gevouwen. De schaats kan hier onderdoor schuiven als hij inveert.
De as van het wiel (4 mm GFK) wordt bevestigd in 2 multiplex driehoeken. Deze heb ik met UHU endfest op de romp gelijmd. Ik heb het idee dat die epoxy veel sterker is dan de 'goedkope' 30 min epoxy die ik heb staan. Deze verbinding moet goed sterk zijn, elke landing krijgt hij een klap.