Bouw Ka-7 schaalzwever 1:4 (4 meter)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Fotor, 12 nov 2008.

1. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Hey Raymond,

Na een tijd zoeken naar een bouwproject van een oude/klassieke zwever die niet te groot en niet te zwaar is, bedoeld voor slepen en een beetje thermieken en/of boven een duin hangen, kwam ik op een gegeven moment de Ka8b van Modellstudio tegen.

Op die site staat ook een Ka7 en dat bleek dus de jouwe te zijn. Ze zijn daar zo blij met jouw bouwverslag dat er al naar gelinkt wordt voordat ze er zelf iets over vertellen.

De bouwwijze van met name de romp komt flink overeen met hoe de Ka8 gebouwd moet worden en dat heeft mij over de drempel geduwd en nu is er dus een doos met hout (en wat ander materiaal) onderweg naar het Rijnsburgse!

En ik heb dus alvast ter lering jouw bouwverslag weer eens helemaal door gebladerd maar sluit niet uit dat ik je gaande weg wel eens een vraagje zal stellen over hoe je iets gedaan hebt.

Misschien maak ik wel een nieuw draadje aan als er interesse voor is maar mijn bouwtempo zal niet veel hoger liggen dan van jou.
    (Project is ook bedoeld om wat langer zoet te zijn en eens buiten de comfort-zone te komen qua bouwen)

Ariel en Fotor vinden dit leuk.
  2. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Gaaf Justus!
    De Ka-8 kit lijkt volgens mij heel erg op de Ka-7 kit wat betreft constructie. Je mist bij de Ka-8 wel de moeilijke achterkap-constructie, scheelt een k**klusje. De vleugel is redelijk vlot te bouwen, de romp is veel werk. Maar wel mooi werk.
    Het is alweer een paar jaar geleden dat ik de Ka-7 gebouwd heb, dus de exacte details zal ik me mogelijk niet kunnen herinneren. Maar vraag maar raak! Veel details staan overigens in dit bouwverslag, dus daar moet veel uit te halen zijn.
    Als je wat uitgebreider verslag wilt doen is een eigen bouwdraadje wellicht handiger. Maar daar moet je zin in hebben. Er is wel altijd veel interesse voor zulke bouwdraadjes.

Ik wens je veel succes met bouwen! Misschien kom ik wel een keer een bakkie doen als je een eind onderweg bent. Even houtlucht snuiven.

Justus vindt dit leuk.
  3. Justus

Justus

Lid geworden:
    8 okt 2003
    Toen ik je draadje door had genomen besloot ik hem te bestellen juist omdat er zoveel ik staat;)

Ik ga straks wel een eigen draadje maken maar zo mooi als deze gaat mij niet lukken hoor!

Wubbe en Fotor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina