Tijd voor een update
Afgelopen weekend de eerste plug ingevormd (wit). Ik was nog niet echt treveden met het resultaat. De ballon had niet goed aangelegen, de naad was niet strak, hier en daar zaten er putjes in het oppervlak en ik vond mijn manier van sluiten van de mal niet handig...
Maandag op het forum gevraagd hoe dat laatste het best zou kunnen en van Alex een goede tip gekregen. Maandagavond gelijk aan de slag met het invormen van nieuwe pluggen (rood).
Dinsdag de mallen geopend (nog wel even een stomme streek uigehaald,
ziet foto's), maar ik was blij met het resultaat. Veel beter dan de witte plug omdat de ballonnen nu wel hadden aangelegen (nog niet helemaal perfekt) en omdat het sluiten van de mallen veel beter ging.
De EVO plug is wel beschadigd, maar ik was toch al van plan beide pluggen te gebruiken om nose cone mallen mee te maken. Ik ben er inmiddels ook van overtuigd dat je bij het maken van je negatief mallen het opsluiten van de ballon gelijk moet meenemen (zie mal Alex en een van zijn eerste commentaren). Achteraf proberen om dat te doen is lastig...
Wordt vervolgd....
Cheers
Bart
Mallen voorzien van wasplaten (0.4 mm dik) voor de nose cone. Mal en wasplaten gespoten met PVA
Witte gelcoat en 8 lagen glas per helft 49 g/m2 in de mal gelegd
Randen weg geknipt. Ik heb hierna een helft 'flush' geknipt met de rand. De andere helft heb ik zo gelaten. De truc van Alex om een 6 mm plankje bij het knippen te gebruiken werkt perfekt.
Mal geopend, leek in eerste instantie vrij goed...
Invormen op Maandag, hier is te zien dat de ballon de epoxy uit de mal drukt.
Hier kan je zien dat het oplsuiten van de ballon kritisch is...
Openen van de EVO mal. Ik gebruik M6 (8.8 kwaliteit)
Openen van de EVO mal. Er zitten in de mal twee openingen waar ik een schroeverdraaier tussen kan zetten
Domme streek in aantocht......
Knal !!!! Vergeten lucht uit de ballon te laten lopen
Plug opengebarsten, maar gelukkig wilde ik dat gedeelte toch al niet gebruiken
De LUPIN mal net geopend. Frekote 700 werkt heel goed.
Even een plaatje hoe het er uit moet gaan zien...
Gelukkig past een D47 servo ruim in het rompje van de EVO.....