Bouw Mehari 309 Seagull

Ik had de behoefte aan stevige stuntkist, ik denk m gevonden te hebben in de Mehari 309. Eens een keer geen Extra, Sbach Yak ed. Wat ook belangrijk was voor mij, niet té groot, makkelijk passend in de auto en eenvoudig in opbouw en ook nog een leuke look! Er komt dezelfde setup als in mijn sleper, met 6S meer dan genoeg vermogen om leuk te vliegen.

Iemand interesse in een montage verslag?

@Dries,

Kijk hier een naar. Projeto CEA-309 Ik had er ook nog niet van gehoord, en vanaf de eerste keer vond ik het een bijzonder model. Zoals ik al schreef, een keer geen Extra, Sbach enz.

Niet té groot, ik vind het een perfecte maat.

Servo's zijn deze, ik lees er goede didngen over. Ze komen op de ailerons en hoogteroer. Richting is een Dymond 9500. Wellicht allemaal overkill, maar ik wil weten hoe deze zijn, ga ze wellicht gebruiken voor mijn Porter project.

620DMG-HS.jpg

Turnigy 620DMGplusHS High Torque Digital Servo (MG) 10.6kg / .13sec / 52g (EU Warehouse)

Servo's monteren was nog nooit zo eenvoudig geweest! Alles past zonder problemen.

Alleen op sommige plaatsen klopt de folie niet. Kleinigheidje, zou eigenlijk niet hoeven maar is zo verholpen.

Motor monteren, wederom eenvoudig.

Vleugelboutjes even afkanten met puntenslijper. Dan gaan ze makkelijker tijden montage.

Het valt mij niet tegen om deze kit in elkaar te zetten. Ik ben tot nu toe positief verast.

Ik wilde perse geen schroefjes in de motorkap, en dat heb ik zo opgelost.

Wielkappen is ook een eitje.

En zo staat ie er nu bij.

Met 6S genoeg power om te vliegen, alhoewel het nét aan is. Alleen het opgeven zwaartepunt van 110mm is te achterlijk! Ik had m op 105mm gezet en dat was zelfs nog te achterlijk. Heel aan de grond kunnen zetten en wat gewicht aangebracht. Tijdens het vliegen de conclusie moeten trekken dat de motordomp te veel is vanaf fabriek, daar heb ik nog wel wat aan moeten sleutelen. Van de week nog maar eens proberen, dan zal het wel beter zijn. Bij gas geven wilde de neus naar beneden en bij gas los weer up...

Rollen, bij hoge uitslag als een tierelier. Dat gaat zó snel dat het zowat niet te volgen is. :-) Gaat nog leuk worden als het allemaal goed is ingesteld.

Back