Bouw mobiele trommelzeef

Dat zei ik niet zo, ik bedoel een tandRIEM om de trommel, daarvoor hoeft er geen vertanding op de trommel zelf te zitten...
En ik bedoel ook niet een motor bovenop de trommel, maar erONDER, met eventueel een geveerde drukrol aan de bovenkant, als je slip mocht krijgen zonder die drukrol.

En dan nog een idee: een [oud fiets]tandwiel tegen de voorkant van de trommel, en de motor er half naast/onder
Mooier zou zijn een tandwiel met fijnere vertanding, maar die moet je wel weer nieuw kopen bij Conrad of zo.
zie http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/225000-249999/237189-da-01-de-Kettenrad_45Z.pdf

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/237189/

Cor

Nu is het wel duidelijk. ;)
Ik ga eens kijken wat er mogelijk is. Ben nu met allerlei bij elkaar geraapte troep een opstelling aan het maken. Zodra ik daar de "ideale" opstelling mee gevonden heb ga ik met goede spullen de echte versie maken.

Vandaag is hij thuis door de kinderen commissie goedgekeurd. :D
Uiteraard nog volledig in test opstelling en handmatig bediend. Hopelijk krijg ik snel mijn motor en naaf...

full

Kan iemand mij zeggen hoe hoog een gemiddelde RC shovel kan dumpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
HOI.
goed bezig. net weer begonnen op het werk. en kan ik de dingen weer eens goed bekijken. en niet alleen via het schermpje van de telefoon.
ik was dus niet de enige die het idee had. en iedereen heeft gezien dat het vooral eenvoudig moet zijn. sander is inderdaad al een heel eind. ik heb nog maar een paar schetsen. op basis van een 20ft container.
voor iedereen die het gesprek over de aanvoer in de zeef heeft gemist. een (wiel) kraan van bruder ombouwen voor draadbesturing. dan kan je er gewoon op een stoeltje bij gaan zitten. De onderwagen hoeft niet te werken. het ding gaat toch nergens heen. het in de trechter scheppen van de materialen is voldoende ;-)

ooit ook deze foto gevonden. toen heb ik die bewaard vanwege het bijzondere trekkende voertuig
upsd.jpg

groete Peter

Laatst bewerkt:
Het globale idee. Weet alleen nog niet of ik de voerbak aan de voor of achterzijde wil plaatsen. Als hij achter zit en de bak vol gestort wordt dan leunt het gewicht op de wielen. Maar als hij voor zit en je stort hem vol, dan zit het gewicht op de elektrische poten. Ik weet niet of die dat goed aankunnen :confused:

epu8e7y9.jpg

Ondertussen zijn de schokbrekers, lagers en motor binnen. Nu wachten op de velgen en naaf en hopelijk morgen ook de afsluitingen van de pijp.

We komen er wel :D

Wie kan mij op weg helpen???!!!

Ik heb nu dus 2 gestuurde assen. De achterste (rechter) had ik al en wordt aangestuurd door mijn servo. Maar nu heb ik dus een 2e as erbij, maar hoe ga ik die mee laten sturen?
Rechtstreeks van de servo naar de aansluiting bij het wie werkt niet goed.
Wie o wie?

y2uqe9uh.jpg

je kan hem rechtstreeks erbij zetten weet alleen niet of je stuur hoek dan klopt. Normaal stuurt de laatste as het meeste en de assen daar voor steeds iets minder.

als je hem op de andere kant van de servo arm zet dan dat de achterste as zit. en dan naar de voorste as op de onderste band op de foto zeg maar. aan de niet kist zijde :P
dan trekt hij de achterste as en duwt hij de voorste as met 1 servo.
weet alleen niet of je met je stuurstang dan tegen je band loopt moet je even proberen

Tja, hoe dat zou moeten kan een hele verhandeling worden; bovendien zijn er verschillende manieren.

Maar één ding is zeker: je moet die rechtse [laatste] as zeker omdraaien, dus met de spoorstangen naar dezelfde kant.
Zoals nu gemonteerd gaat het niet werken.
Je moet op de een of andere manier een coördinatie zien te vinden, waarbij de achterste as iets meer stuurt dan de voorste as.
Dat kan mechanisch, maar ook met een tweede servo, die parallel aan de eerste staat, maar waarbij je 1 gaatje dichterbij het draaipunt van de hevel gaat zitten.

Het kan op dezelfde manier ook mechanisch, en dan met 1 servo.
Cor

Back