Bouw mobiele trommelzeef

Zit nu op de 82cm. Zou namelijk eerst een enkel asser city trailer worden. Die zijn kleiner ;)

Ik ga eens maten opzoeken .......
Ik had het wèl over de combinatie hè....dus mèt de trekker.

@Alwin: het is nu al zo krap op de modelbaan, lijkt me, met al die scherpe bochten komt niemand er fatsoenlijk door; maar ja, er meten concessies gedaan worden.
En een mobiele trommelzeef mag best wel met-vergunning rijden dus de lengte is dan geen enkel theoretisch probleem meer..
Cor

Ik had het wèl over de combinatie hè....dus mèt de trekker.

@Alwin: het is nu al zo krap op de modelbaan, lijkt me, met al die scherpe bochten komt niemand er fatsoenlijk door; maar ja, er meten concessies gedaan worden.
En een mobiele trommelzeef mag best wel met-vergunning rijden dus de lengte is dan geen enkel theoretisch probleem meer..
Cor

een goed sturende combi kan heel veel bochten halen. Mijn Man TGX 5 asser met een carson flatbed 3 asser star haalt de meeste bochten nog ondanks dat die ook al gauw 20cm langer is dan standaard. Laat staan dat de trailer zou meesturen.

Kreeg vandaag een offerte binnen voor het geperforeerde gaas.
Stukje van ongeveer 200x360mm. Ze rekenen maar €110,- p.stuk! :shock:
Dat gaat hem dus niet worden :(

Ja inderdaad.
Vandaag eens verder gegaan met de voerbak. Dit is het idee hoe ik het straks ongeveer wil plaatsen. De schokbrekers en dempers doen hun werk prima. De bak schud heel mooi. Alleen té :( de tamiya shud motor is te sterk denk ik. Dus of de toeren naar beneden zien te brengen of een andere motor zoeken. Iemand een suggestie?
Belangrijkste is dat het principe zoals ik het bedacht had werkt. Nu de juiste maten gaan bereken ed en dan kan de echte komen :)

u3yjetet.jpg

Het zal eenvoudiger zijn om het ex-center gewicht te verminderen, of minder ex-center te plaatsen, dan blijft het toerental wel gelijk, maar het schudt minder.

En wat ik ook al bij Arjan onder de aandacht heb gebracht, schudt de goot beter, denk ik, als je de motor een kwart slag draait, dus met de as over-dwars; dan schudt hij naar de trommel toe, nu schudt hij zijdelings.
't Is maar een suggestie, en ik ben benieuwd of dit beter zou werken, maar dacht van wel.
Cor

Ga ik ook proberen. Stom genoeg was ik er al over uit om het juist zo te doen! :confused: en toch zit hij anders :(
Maar daarom ook begonnen met een prototype. ;)

Inderdaad cor maar dan krijg die te veel invoer dat het zo snel Naar binnen gaat kwam ik bij mij achter.

Maar probleen van de steentjes sander her ik opgelost.
In de trommen 4 kleine schoepjes onder de trechter.

Die nemen het matriaal mee terug omhoog en beland vervolgens weer in de trechter

Back