Bouw mu17 Merle

Na mijn laatste project (zie onderste foto Bergfalke) zit ik te reflecteren wat mijn volgende project kan worden.
Ik heb van een vriend het plan gekregen van de Merle(zie foto hieronder)
Ik wil hem wel ietsje groter bouwen.
Ergens zit ik ook nog met de Fafnir in mijn achterhoofd.
Neen, ik geraak er voorlopig nog niet uit.
Maar dat komt nog wel.
Later meer daarover.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi project. Hoe groot?
Zelf heb ik net de tekeningen binnen van een Slingsby Sedbergh schaal 1:4. De romp is zo breed dat er zowat een krat bier in past :D:D.
Succes, Maarten

Hoe groot

Hallo Maarten

De Slingsby Sedberg wordt beslist ook een prachtig werkstuk, zeker weten.

Zoals ik eerder mijn twijfel te kennen gaf tussen de Merle of de Fafnir.
Ja, beslissen is altijd moeilijk, maar ik voel stilaan mijn aandacht afglijden naar de Fafnir.
Ik heb hier recent een plan van de Fafnir kunnen bemachtigen op EBAY.
Het betreft een plan van Klaus Nietzer uit de jaren 80.
Een Fafnir van Spannw.: 3800mm.
De merle is ook een prachtig toestel maar je kunt niet alles willen.
Binnenkort kap ik de knoop door, maar gelijk de zaken nu staan wordt het hoogstwaarschijnlijk de Fafnir.
Ik wou altijd al eens iets bouwen in het genre van de Minimoa.
Maar je ziet al zoveel Minimoa's, begrijp je.
En wat betreft de Merle, is prachtig toestel, maar heeft veel verwantschap met mijn Bergfalke.
Vandaar mij keuze in de richting van de Fafnir.
Later meer daarover.

Mvg.

Aurectar

Mooi project. Hoe groot?
Zelf heb ik net de tekeningen binnen van een Slingsby Sedbergh schaal 1:4. De romp is zo breed dat er zowat een krat bier in past :D:D.
Succes, Maarten

Ik heb de DXF-files van de Fafnir van Vince Cocket.
Plus een heleboel documetatie van Vince.
Waren ooit vrij te downloaden. Nu niet meer te vinden.

tis wel een iets andere schaal dan je in gedachten hebt.
5m50 !! :rolleyes:

Roep maar!
Geef je mailadres in een PM-metje, en ik maak je gelukkig (hoop ik) ;)

Dirk.

De Slingsby Sedberg wordt beslist ook een prachtig werkstuk, zeker weten. Aurectar

Het is een ontwerp van Mike Trew, ondanks dat de spanwijdte slechts ruim vier meter is oogt de kist fors. De tekening komt van Traplet. Het originele Gö 535 Profiel is vervangen door volgens mij een HQ/oldie. Er zit wel veel werk aan dit project dus dat zal wel even tijd in beslag nemen. Ik wilde overigens kiezen voor de Sedberg omdat je die minder vaak ziet dan een GB (niets ten nadele van de Grunau Baby overigens, zeker een mooie kist)

Succes met je keuze, zelf zou ik neigen naar een Fafnir, wel beide mooie kisten

Bigs Pottes

Zou het kunnen dat ik zo'n toestelheb zien vliegen in Bigss-Pottes, als ik me niet vergis.
Ik meen daar een engelsman te hebben gezien met zo' kist.

De knoop is nu definitief doorgehakt.

Ik ga voor de FAFNIR.

Zie van nu af het draadje Bouw Fafnir.

Het is een ontwerp van Mike Trew, ondanks dat de spanwijdte slechts ruim vier meter is oogt de kist fors. De tekening komt van Traplet. Het originele Gö 535 Profiel is vervangen door volgens mij een HQ/oldie. Er zit wel veel werk aan dit project dus dat zal wel even tijd in beslag nemen. Ik wilde overigens kiezen voor de Sedberg omdat je die minder vaak ziet dan een GB (niets ten nadele van de Grunau Baby overigens, zeker een mooie kist)

Succes met je keuze, zelf zou ik neigen naar een Fafnir, wel beide mooie kisten

Back