Bouw Nautilus sub (Jules Verne / Walt Disney)

Discussie in 'Duikboten' gestart door willemvdm, 12 dec 2007.

  1. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Ik heb besloten om ook te beginnen aan een nieuw model project.
    Een onderzeeboot dit keer.
    Eerst was ik van plan om een Seehund mini sub schaal 1:10 te gaan bouwen, met alles zelfgebouwd (ook duiktanks etc) maar na zorgvuldig lezen van dit forum leek mij dat toch wat ambitieus.
    De Seehund gaat dus op de planning naar 2009.
    Eerst ga ik dus de Nautilus van Engel bouwen.
    Een beproefd model dat dus beter geschikt is voor een "beginnend" duikmodelbouwer.
    Ik heb gelukkig wel veel ervaring in andere vormen van modelbouw.
    (van dit forum en de website van Engel begrijp ik dat ik die ervaring hard nodig zal hebben).

    Waarom de Nautilus?
    1) Het uiterlijk is gewoon prachtig, echte victoriaanse styling.
    2) Ik heb er nog geen een gezien in Nederland, is dus redelijk uniek.
    3) Op het internet zijn veel foto's en tekeningen te vinden van de details.
    4) De romp is redelijk ruim (dus breed) ten opzichte van de lengte, dus ruimte voor opties.

    Afgelopen zondag bij Quartel geweest, maar die moeten hem ook in Duitsland bestellen, en hij is daar niet goedkoop.
    Dus maar direct bij Engel besteld, de verzendkosten vallen weg tegen de 2% korting die je krijgt bij vooruit betaling, kwam 200 euro goedkoper uit dan Quartel.
    Kost nog steeds wel wat, maar dan weet ik waar mijn 13e maand blijft, en met de kerst 2007(en 2008 ;-) heb ik wat te doen.
    Gisteren op marktplaats al een gebruikte Robbe FX18 besturing gekocht.
    Computerzender 40 Mhz met 4 ontvangers, dus kan ik even vooruit.
    Ik hou julie op de hoogte!

    Groeten Willem
     
  2. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  3. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten: