Bouw Occre Americo Vespucci

Hallo. Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Ruud Kok, woonachtig in Julianadorp en gepensioneerd. Ik volg dit forum al langere tijd en heb nu eindelijk de stap durven nemen om de bouw van mijn 2e houten scheepsmodel dit forum toe te vertrouwen. Dus geen lange ervaring in houten modelbouw, maar met veel geduld en vallen en opstaan heb ik mijn 1e model, de “Sovereign of the Seas” van Mantua kunnen afmaken en daar ben ik best wel tevreden over.
Het model waar ik nu aan ga beginnen is de Americo Verspucci van Occre, schaal 1:100.
Ik zag bij de bouwverslagen dat onze Belgische bouwer MarkGr sinds vorig jaar bezig is met de bouw van de AV van Mantua. Het lijkt me interessant om de beide bouwverslagen naast elkaar te zien, zodat je ook een goede indruk krijgt van de 2 modellen. Mark heeft tot nu toe een mooi resultaat neergezet, ik zal mijn best doen om te proberen het ook zo goed te doen.

Binnenkort zal ik starten met het verslag van mijn bouw activiteiten.

Ha die Ruud, van harte welkom hier bij de houtlijmsnuivers, en uiteraard gaan we je verslag met veel interesse volgen :worship:
Maar heb je ook wat fot's van je SotS, ik ben daar best wel benieuwd naar.......
Veel succes, groeten koos

Doe ik graag Koos, zo gauw ik door heb hoe ik foto's kan plaatsen. Doe mijn best om me dit zo snel mogelijk eigen te maken.
Groet Ruud

Een paar foto's van mijn 1e project, de SotS
zijaanzicht.jpg
vooraanzichtr.jpg
achter aanzicht.jpg
verlichting.jpg

Welkom op het forum Ruud
Best indrukwekkend als eerste project, en ze past nog net onder de dakspanten ook. :)

Back