Bouw/Ontwerp AM-3D shock.

Tja, 0,05 heb ik ook nog, paar kleine spoeltjes (honderden meters;)), dat ff geprobeerd maar das echt te dun. Het moet een behoorlijke afstand en is erg kwetsbaar.
Ik gebruikte 0,2 das wel mooi. Maar ik wil gewoon verder met bouwen, dus morgen gaar de winkel, kan ik zo snel mogelijk verder.
Maar bedankt voor het aanbod.

Nogmaals gekeken in mijn elektronica bak, klein travotje waar 0,15 uitkomt. Die maar eens slopen.:)

Hezik, had jij de draden aan de potmeter helemaal weggehaald? Bij mij brak het eilandje van de print af, lijkt niet de stevigste print, nu 2 keer gebeurt. :(

Ja had die draden weggehaald en het printje haaks op de pot gesoldeerd.. geen afgebroken eilandjes, soldeer je niet te warm/lang?

Ik heb rollen lakdraad .2, .3, .4 en .5 liggen, 60 meter per rolletje.. heb ze bij radio centrum in utrecht gehaald, kost 6 euro per rol.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop hem daarvoor wel ingevlogen te hebben;)
Met staart zoals donatas bedoel ik het koolstof langs de zijkant, had niet verwacht dat dat zoveel zou schelen maat icm het overige koolstof is het echt een zeer stijve shock geworden.

Hezik, ik soldeer zeker niet te lang, mss te warm, 15€ velleman boutje. Een echt station komt eraan! (JBC)
Maar volgens mij schelen die draadjes aan de potmeter niet zo heel veel, ik laat het nu lekker zo.
En rc-technics verkoopt voor de zelfde prijs, 1€ voor 10M.

Dit 0,15 spul lijkt trouwens goed te gaan. Ga het gebruiken.

Probleem met lakdraad wat je verkrijgt uit 'reeds gewonden situaties' (spoeltjes, motors, enzovoort) is vaak dat het vrij strak gewikkeld is geweest en daarmee zwak op 'hoekpunten', metaalmoeheid.

Ik ben oorspronkelijk ook begonnen met lakdraad wat ik uit een oud motortje gewikkeld had, maar dat bleef steeds breken op dat soort punten, een kleine beweging en hoppa weer een paar breuken erbij, erg frustrerend.

Ik gebruik nu dus liever 'vers lakdraad'.. maar misschien dat het bij jou anders zit, de mate van 'vierkantheid' van waar je het lakdraad uitgehaald hebt, is ook van belang.

Ik ben het met je eens, dat spul van Robin had dat probleem niet, dat was rond gewonden.
Ik ga ook wel wat kopen, maar nu ff niet;) Komt wel met een andere bestelling mee.
En het word vastgetaped, valt wel mee wat breken betreft hoop ik. Als het eenmaal vastzit blijft het wel goed.

Dit is het gebruikt travotje:
full

Het zit erin, alles werkt!
Het is VEEL lichter geworden, ik zal het verschil nog meten.
full

full

De aileron roer hevel komt nog iets anders, ik heb nu maar 35graden up en 40 down. Ik wil eigenlijk 45-45 tot 50-50 hebben (hoe krijg ik dat graden o teken uit mijn toetsenbord?)
Heb een filmpje gemaakt voor de snelheid, maar de framerate is niet zo hoog, ik kijk nog ff of het fototoestel het beter doet. De foto's zijn gemaakt met me mobiel (eten X800).

Nando, is dat een spoel, of echt een travootje (met ijzer)?
Ik heb belang bij de restanten (voor ringleiding experimentje, ikke beetje doof)

Laatst bewerkt:
Wat ik mij wel afvraag, het verhaal was toch dat voor een AM wat gewicht juist wel prettig was? De SUltimate was toch ook loodzwaar, naar verhouding? Ik hoorde gewichten van 150 gram en hoger?

Deze is ook niet licht, gewicht heb ik liever in koolstof, motor, accu, extra servo, ledjes en dan eventuweel lood. Dan een dikke lelijke kabel waarvan je de plek niet van kan bepaalen.

Niek, je hebt 100% gelijk, dit IS een spoel. De secundaire wikkelingen en kern heb ik eraf gehaald. Het WAS een travo.
Ik zal de restanten meebrengen als ik je weer zie.

Laatst bewerkt:
Nog even het gewicht, dit zei ik eerder.
Zeer licht gewicht is niet een doel, 150g gok ik, maar 10 meer is geen probleem.
Hij moet vooral stijf zijn, en redelijk wat mid-airs en onbedoelde landingen overleven.
Dat is nog steeds hoe ik er tegenaan kijk.

Youtube video:
WQbsAy2cCho[/media] - Servo's HXT 500 op 2s1p lipo

Lijkt me vooralsnog snel genoeg:mrgreen:
Kan ik de lente & zomer wel mee doorkomen. voor de volgende wedstrijd komt wel een (dan up-to-date, nu futuristische) Uber setup ; )

Ik kreeg net te horen dat ik waarschijnlijk morgen buiten ga vliegen, dus hij moet vandaag/morgen ochtend af...
Samen met 2 andere kisten waar ook nog wat aan moet gebeuren.

Af is hij niet, wel weer wat verder.

Dit had ik al gedaan.
full

Die randje gaan er nog vanaf, zodat het tape heel blijft. Ik ga geen kruis gebruiken achterop de motor.

Zo staat hij er nu bij:
full

Geschatte gewicht vliegklaar maar zonder led's 155g.
Lijkt mij prima.

Ik heb net ook nog een servo vervangen, de hoogteroer servo, dat was eigenlijk de enige die bijna altijd trilt na een beweging. De rechter aileron servo ook wel eens. Die 2 servo's gaan ook het soepelste als hij uit staat, als ik mijn shock op pak dan gaan ze naar beneden.
Dus toch een beetje wisselende kwaliteit. (Hoewel ik mij blijf verbazen hoe goed ze toch eigenlijk zijn.)

Zo, op motor na is hij vliegklaar, rudder zit erop en beweegt.

full

Ledjes en tipjes komen later wel.

JEEJ, hij heeft gevlogen, eerst de traditionele bouwkamer-hoover, en toen ff buiten.
Dat was 100% positief, voelde niks overdreven aan met al die vergrote roeren, vliegt langzaam. niet extreem windgevoelig. Voor die 20seconde vlucht, helemaal perfect;). (kan verder nog niks over couplings zeggen)
Snapt mooi, rolling loop in 2-3meter, zeer snelle 4punts rollen... Ikke blij :mrgreen:

Nog even het gewicht, dit zei ik eerder.
Dat is nog steeds hoe ik er tegenaan kijk.

Lijkt me vooralsnog snel genoeg:mrgreen:
Kan ik de lente & zomer wel mee doorkomen. voor de volgende wedstrijd komt wel een (dan up-to-date, nu futuristische) Uber setup ; )

Volgens de site van Tower pro,, die ook de HXT 500 servootjes maken , kunnen deze maximum 6 volt aan...
Dus zoals jij ze gebruikt zijn ze géén lang leven beschoren...

Hier de gegevens :
TowerPro Servo Spec
Type Dimension (L*W*Hmm) Weight (g) Speed (S/60°) Torque (kg*cm) Stall Torque (kg*cm) Dead band width Temperature (℃) Operating Voltage
SG50 21.5*11.7*25.1 6,3 0,3 0,25 0.6 (5V) 10us内 0--55 4.2--6V
SG90 23*12.2*29 10 0,3 0,5 1.5 (5V) 10us内 0--55 4.2--6V
SG5010 40.2*20.2*43.2 38 0,4 2,5 4.5 (6V) 20us内 0--55 4.8--6V
MG995 40.7*19.7*42.9 55 0,2 5 10.0 (6V) 10us内 0--55 4.8--7.2V
MG945 40.7*19.7*42.9 55 0,25 5,5 12.0 (6V) 10us内 0--55 4.8--7.2V
805舵机 66*30.2*64.4 160 0,2 10 20 (6V) 10us内 0--55 4.8--7.2V

Laatst bewerkt:
Back