HAHA,:rolling:
Natuurlijk kan een servo (op enkele speciale na dan) volgens de spec's geen 8V aan...
De Dymond D47 JR S185 en jr D188 ook niet.
Daarom gaan ze zo lekker snel al je dat wel doet.
Levensduur, tja tot nu toe doet hij het en ik zal het direct hier posten als er 1 stuk gaat. Ik denk niet dat de levensduur echt duidelijk beïnvloed word, motor blijft koud, elektronica ook...
Maar goed, nu het belangrijke.
Hij heeft gevlogen!
Een vlucht of 7 gemaakt, eigenlijk ben ik wel heel erg te spreken over het model.
Rudder zou mss iets minder mogen verder lijkt hij redelijk gebalanceerd, alles net wat meer dan een yak54.
Zwaartepunt heb ik wat mee lopen schuiven en dat zal ik nog blijven doen, kon het niet goed genoeg voelen buiten. Hoeveelheid romp, minimale KE-snelheid is ongeveer gelijk aan een normale yak54 lijkt het, wel stukken sneller en hogere aanvalshoek dan een clik, maar weer een stuk beter dan een yak55, vooralsnog prima. AM een paar keer mee gevlogen, das toch best lastig buiten hoewel er weinig wind was. Maar de kist kan het iig, ga wel Dual Rate instellen, vlakke 8 met rollen was erg lastig zonder te klimmen of te krap de bocht te nemen, en aileron uitslag zat in de 1e 5% van mijn stick.
Couplings, ja 1 kon ik duidelijk merken, rudder->roll, als ik hem vanuit normale vlucht met ¼ rol rechts naar KE zet dan rolt ie naar links terug naar normaal. En doe ik een ¼ rol naar links dan wil hij naar rechts rollen naar normaal. Dus bij rechts rudder wil hij naar rechts rollen en bij links rudder wil hij naar links.
Hoe het beste op te lossen? (zonder mixer) En als ik iets v-stelling zou willen geven moet dat positief of negatief?
En er komen nog wel wat vliegfoto's, er waren genoeg mensen met camera.
Eerst wat lopen spelen met het water, paar rudder touches gedaan enz. erg leuk, was weer een tijd geleden. Nadat iedereen net weg was en Robin en ik nog over waren ff een rolling loop boven het water, niks bijzonders. Maar toen vloog mijn prop eraf!
Ik ff schelden, Robin in de lach... Daar lag hij, in het midden, op de kop in het water. Toen kon ik er de humor ook wel van inzien.
Foto genomen,
Kon geen touw of lange stok vinden, en het gebrek aan wind hiep ook niet...
Wat riet en natuur zooi er naast/tegenaan gegooit. en toe hij enigszins bij de kant was een stokje gepakt, daar wat tesa omheen gedaan, het rolletje een stuk af gewikkeld, en zo hem uit het water kunnen vissen
De hele tijd zat de regelaar te piepen, ik heb hem nog niet uitgeprobeerd, eerst maar even opdrogen.