Vandaag mijn nieuwste AM gevlogen, ging goed. Heb wel van tevoren wat dingen aangepast van te voren.
Er zit een nieuwe motor en reg op (de 24g 3020 1800kv en 10A reg) Hij heeft nu meer vermogen en een voorlijker zwaartepunt gekregen.
Vermogen heb ik niet gebruikt hoewel de manier waarop het geleverd word ik wel iets prettiger vind. Ik denk dat vliegen met de curve op 90% oid het meest ideaal is, maar dat ga ik nu niet meer aanpassen.
Het iets voorlijkere zwaartepunt vond ik wel prettig. Hoewel hij nu iets zwaarder aanvoelt, minder gewicht zou wel wenselijk zijn (hoewel hij nog steeds super langzaam gewoon en meskant kan vliegen).
Hij is door de nieuwe motor en reg 3,5g zwaarder geworden.
Ik denk dat ik de draden naar de ontvanger nog inkort wat weer 0,5-1g scheelt.
Ik heb de rol nu op 105% van de 140% staan, ik heb geen graden gemeten maar nu komt hij heel erg overeen met de sim, wat het wel makkelijk maakt.
Hoogteroer heb ik rond de 110% van de 140% staan, wat redelijk minimaal is voor de figuren de veel hoogteroer nodig hebben maar erg veel voor de dingen die nauwelijks wat nodig hebben (rollende cirkels enzo). Rudder staat zo goed als vol, heb ik gewoon nodig voor de ke-loop en degelijke. Snaps zien er wel minder mooi uit, alles vol zou beter zijn.
Het lukt mij simpelweg niet om te schakelen tijdens de AM, vind het zoiezo erg lastig tijdens het vliegen. Buiten, bij het F3A-B prog had ik wel een schakelaar in gebruik, en het word een soort deel van het programma. Maar ik vind het ook daar nogsteeds erg lastig. Moet echt gewoon gaan oefenen, maar dat zal ik eerst in het vrijvliegen gaan doen. Ff een schakelaar omhalen voor ik een snap doe moet toch erin te trainen zijn... of iig voor de rustige delen waar ik met de helft van het hoogteroer en rudder ook makkelijk wegkom.
Maar ik ben nogsteeds superblij met deze kist, voor mij echt een redelijk ultieme compromis tussen 3D en precisie. Vliegt alle figuren zoveel makkelijker dan een Yak54, 55, Sultimate of mijn eigen brouwsel van eerder in dit topic terwijl hij elk 3D figuur ook nog zonder problemen doet.
Ik zou alleen zoon 10g+ minder niet erg vinden. Maar dat zal ik denk ik altijd houden.