Roel van Essen
Forum veteraan
Sinds een week ben ik begonnen met de bouw van een middelgroot stoombarkas, de "Otto Lauffer" van Graupner.
Ondanks dat de 'grote recensie' in Modelbouw Aktueel komt, wil ik jullie een beknopt foto-verslagje niet onthouden.
Dit moet haar gaan worden: een ex-politieboot uit Hamburg, nu nog steeds varend als museumboot
in hetzelfde Hamburg.
De rompdelen en een deel van de bouwbeschrijving.
Beslagset: best gedetailleerd!
Het "houtwerk": Zag er goed uit!
De machine die er in komt, de IST-L van Graupner (moeten we nog even op wachten...)
Bevestiging van de roerkoning; enigszins veranderd voor meer stevigheid.
En omdat we wilden weten hoe stoom ook alweer werkte, hebben we de ouwe Wilesco machine
maar weer eens opgestookt... Sis-sis - puf - puf -pruttelpruttel... en lopen als een tierelier meneertje!
Ondanks dat de 'grote recensie' in Modelbouw Aktueel komt, wil ik jullie een beknopt foto-verslagje niet onthouden.
Dit moet haar gaan worden: een ex-politieboot uit Hamburg, nu nog steeds varend als museumboot
in hetzelfde Hamburg.

De rompdelen en een deel van de bouwbeschrijving.

Beslagset: best gedetailleerd!

Het "houtwerk": Zag er goed uit!

De machine die er in komt, de IST-L van Graupner (moeten we nog even op wachten...)

Bevestiging van de roerkoning; enigszins veranderd voor meer stevigheid.

En omdat we wilden weten hoe stoom ook alweer werkte, hebben we de ouwe Wilesco machine
maar weer eens opgestookt... Sis-sis - puf - puf -pruttelpruttel... en lopen als een tierelier meneertje!