Vanmiddag is het zover dan kan ik mijn Prôtos 500 ophalen. Hoeveel ?? een Prôtos ;-) deze : Dit is een foto van de site van Protos straks meer live foto's en de bouw van. Ik heb al een bouwverslag gelezen van één van de weinige mensen in Nederland die hem al reeds heeft. Deze komt via het officiele kanaal van mijn LHS 4rc.nl Een 500 size heli voor de prijs van €289,-- met motor en CF SAB bladen en de berichten die ik gehoord heb zijn allemaal zeer positief. De setup wordt ongeveer gelijk aan mijn 500 een 401 met 9257 (een 401 heb ik nog liggen en doet het gewoon goed voor mijn vliegstijl) en 3 x Hitec 5245MG. Ik dacht nog even aan de Hytec gyro HG-5000 met de HSG-5083MG maar ik denk dat deze servo in de combo niet voldoende kracht heeft. Motor zit al in de kit de regelaar ook weer dezelfde uit als mijn Trex 500 van Allign. Die bevalt mij prima en heeft een hele mooie softstart en een Bec. Accu's heb nog 6s en 2 x 3s zowel Outrage ,binnen kort de 6s 3000Mha van Outrage deze past in de 500 misschien ook wel op de Protos we komen er snel genoeg achter. Wordt vervolgt. Ps een video van de site van de fabrikant : http://ftp.msheli.com/Video/volo2.mov We zijn begonnen : Wat zit er allemaal in de doos De servo's natuurlijk niet die waren per ongelijk blijven liggen ondankts de goede voorbereiding. Het echte werk kan beginnen ! En sorry voor de bijgeluiden ben nog steeds enorm verkouden. Stap A , De servo's deel 1: Stap A, De servo's deel 2 : Stap B , Frame montage : Stap C , hoofd as, tuimelschijf : Stap C, vervolg : Stap D is de montage van de kop hieraan wat meer aandacht. Stap D, de kop deel 1 : Stap D, de kop deel 2 : Stap D, de kop deel 3 : Stap D, de kop deel 4 : ** Let op dit is versie 1.0 de nieuwe Prôtos met handleinding 1.03 heeft een iets andere montage van de bladhouders !! , later hierover de upgrade video !! Stap D, de kop deel 5 : ** Let op dit is versie 1.0 de nieuwe Prôtos met handleinding 1.03 heeft een iets andere montage van de bladhouders !! , later hierover de upgrade video !! Stap D, de kop deel 6 : Stap E, staartbuis deel 1 : Stap E, staartbuis deel 2 : Stap F, deel 1 : Stap F, deel 2 : Stap F, deel 3 : Stap G, deel 1 : Stap G, deel 2 : De Electronica : Het upgrade pakket (+ plus nog wat Electronica) :
Ben zeer benieuwd en ga het draadje zeker volgen. Vind het een super heli om te zien! Succes en vooral veel plezier met bouwen. Groeten Jeroen
Hey Bert, je hebt inmiddels al wel een aanhanger in bestelling staan om al die heli's mee te kunnen nemen..!! Ziet er strak uit en ben benieuwd naar de detail foto's.. Frans...W
Leuk. Ik heb nu mijn T500 en T450, maar volgend seizoen moet er toch weer gebouwd worden...dan gaat er ééntje van die 2 weg en de Prôtos is een serieuze kanshebber als vervanger ! Kan ik de ervaringen van 2 gebruikers volgen.
Na eric (ericW) ben je de tweede die er verslag over gaat doen, en ben benieuwd naar je bevindingen. Maar wat die prijs betreft; 289,- , is die up to date ?
Mooi, Ben ik niet de enige meer ! Ben benieuwd naar je bevindingen. Ga je zeker geen spijt van krijgen. Als je vragen hebt kan je me altijd PM'en. Groet Eric
De prijs á €289 is up to date ( 4RC (For Radio Control) ) Ik had geen link geplaats ik wil voorkomen dat het weer een draadje wordt vol met links waar je iets een euro goedkoper kunt krijgen. @Eric Nee goed hé ik zag hem op een plaatje en de verhalen (jouw verhaal) van de meeting. Ik heb je draadje al doorgenomen zoals eerder vermeld op helifreak dus als ik met vragen zit zal ik je wel uitnodigen om te helpen. Het is een heel mooi ding ben er niet bang voor dat ik er spijt van krijg. @Frans ik heb een busje Ps Frans zou je svp op het knopje edit kunnen drukken en alles wat tussen (QUOTE) (/QUOTE) kunnen weghalen dat leest wat makkerlijker zonder het hele verhaal te herlalen. bedankt.
\ Ja vergeten, normaal doe ik dat .. ik zag dat de foto er ook bij stond.. komt goed..., is al geregeld.
Mooi toestel, was zeer onder de indruk van dit dingetje bij de 3D Masters. Hoe zit het tegenwoordig met spare-parts voor deze machiene? Zeer benieuwd naar de rest van jou verslag! Groeten, Tjerk
Ik heb deze ook overwogen, alleen dat er voor een paar euro meer een regelaar bijzat bij de T500 heeft me over de streep getrokken voor die heli. Volgens mij was de Protos 300 gram lichter? Die zal wel nog meer vermogen hebben dus om lekker te stickbangen.
Zeer belangerijk heb ik ook na-gekeken , alles op voorraad dus je kunt hem meteen ........ Linkje naar de spareparts (en prijzen voor een 500 size heli vallen mij enorm mee) : 4RC (For Radio Control)
Die heeft er nu al genoeg van... site is onbereikbaar.. Ja is gelukt hoor uiteindelijk kwam het filmpje tevoorschijn... Frans...W
Is die motor wel wat? Of kun je beter diep in de buidel graaien en een scorpion halen? Ben mij een beetje aan het oriënteren naar een 500 size aangezien ik met een 450 nooit de prestaties haal die ik zoek. Daarnaast ben ik er niet echt zuinig mee laat ik maar zeggen. Lijkt me een mooie heli om nieuwe dingen mee te leren aangezien ze "vliegwaardig" overeen komen met een 50 size. Groeten, Tjerk
Hey Tjerk, Die motor is echt goed te noemen. Hij wordt wat warm, maar hij blijft een gehele vlucht volle power geven. Ik laat hem wel altijd even 5 minuten koelen tussen vluchten door. De Scorpion zou ik niet met 6S nemen, de 1000 Kv geeft een te hoog toerental (3000+). De One-way pinions beginnen bij 15T en dat beperkt je motor keuze. 6S op de standaard motor en 15T geeft een headspeed van 2600-2800 Rpm wat ideaal is voor 3D. Het beste alternatief (even sterk en koeler) is een Kora, typenummer zou ik even op moeten zoeken. Als je een 500 oefen heli zoekt, deze heeft een beter power to weight dan een 90er (getest). Eric
Het is binnen !. Mooi zeg alles zit er top uit. Voor het foto's maken en bijbehorende werkzaamheden ontbreekt me momenteel iets wat men tijd noemt. Het lijkt er op dat verjaardagen en alle andere zaken die normaal niet voorkomen nu allemaal deze week afregond moet worden , terwijl ik zo graag wil beginnen met de bouw. Word asap vervolgt dus ..
Vind het een hele mooie heli , ziet er allemaal heel goed uit. Is voor mij zekers een keuze voor een heli erbij naast de Mini Titan.....
Ik blijf het volgen Bert! Verschrikkelijk mooie helicopter! Ikzelf ben meer een carbon en alu bling bling man en daarom heb ik me nog (ja lees nog..) niet gestort op deze helicopter. Maar goed hoop hem snel in levende lijve te zien! Daan
Ik heb nog even wat gezocht naar vervangende motoren (m.i. niet nodig gezien de zeer gunstige prijs/prestatie verhouding van de standaard motor). Kora 15-12 op 5S1 schijnt het erg goed te doen, koeler en even sterk volgens zeggen. Dit is een 920 Kv motor, dus met een 18T pinion kom je dan op ong. 2780 Rpm nominaal.